Za siedmioma Zoomami Stanisław Godlewski Teatr Pytania, jakie pojawiają się przy okazji „Enter Full Screen” Wojtka Ziemilskiego, tylko pogłębiają od lat przegadywane wątpliwości, aż do granicy zupełnego zniechęcenia
Biedni, ale tańczą Witold Mrozek Teatr Jak na minimalistyczne projekty Wojtka Ziemilskiego, „Spektakl dla turystów” z Komuny Warszawa jest wyjątkowo teatralny. Jest też bezczelnie i błyskotliwie dowcipny, świeży i przewrotny
Kanibale Piotr Morawski Teatr „Come together” Ziemilskiego to przedstawienie o klęsce utopii bycia razem; o fiasku przezwyciężenia konwencji teatralnych przez konwencje spektaklu
Poza słowa Piotr Morawski Teatr W „Jednym geście” Wojtka Ziemilskiego niektóre sceny to prawdziwe taneczne popisy. Bo gdy się miga, to zaangażowane jest całe ciało. Gra się całym ciałem, całe ciało jest w ruchu. I jest to ciało z założenia wystawione na widok – inaczej się nie da porozumieć
Jedna rzecz, która byłaby wspólna Rozmowa z Wojtkiem Ziemilskim Teatr Język migowy jest pełen niespodzianek, które cały czas pojawiają się między głuchymi. A dla kogoś, kto jest zupełnie z zewnątrz, to niekończący się fajerwerk – mówi reżyser przed premierą w Nowym Teatrze
Mamy amisza pod skórą Rozmowa z Tomaszem Platą Teatr Nasz projekt to poszukiwanie politycznego języka, który by lepiej pasował do rzeczywistości niż języki dotąd nam oferowane, bez lewicowej ortodoksji. „My, mieszczanie” to próba negocjowania ze społecznym realem
A! E! I! O! U! Y! Michał Danielewicz Teatr W „Pigmalionie” Ziemilskiego postaci na scenie są poza moim wzrokiem, ale nie doświadczyłem nigdy takiego poczucia bliskości z występującymi. Nikogo nie ma, ale wszyscy jesteśmy tuż-tuż
Taśmy i rolki Paweł Soszyński Teatr Rekonstrukcja to hasło wywoławcze spektakli Ziemilskiego i Szczawińskiej w tegorocznej edycji projektu Wielkopolska: Rewolucje. Rekonstrukcja startych taśm z archiwalnej kasety i rolki śniadaniowego papieru wcielające się w pierwsze serpentyny pramaterii
Mainstreamów jest mnóstwo Rozmowa z Wojtkiem Ziemilskim Teatr Rozejrzyj się wokoło – reklamy butów są często znacznie odważniejsze niż tak zwana alternatywa. Pragnienie czegoś nowego, ostrego w ogóle nie jest alternatywne, dziwne i nieosiągalne
„Prolog” Wojtka Ziemilskiego Agata Diduszko-Zyglewska Teatr Twórca „Prologu” bada możliwości choreografii społecznej: prowokuje do bardziej świadomego postrzegania sieci powiązań, które tworzą naszą społeczną tożsamość