Polska młodzież śpiewa polskie piosenki Jakub Knera Muzyka Ostatnie miesiące 2019 roku to wysyp bardzo dobrych polskich płyt, których autorzy i autorki stawiają na śpiewanie po polsku, wszystkie też tworzą muzykę w duchu retromanii przełomu lat 80. i 90.
O nowy, lepszy pop Piotr Szwed Muzyka New People i Rycerzyki to zespoły, których atuty doskonale by się uzupełniały. Gdyby jakimś cudem połączyć ich ostatnie albumy, otrzymalibyśmy bezdyskusyjną piosenkową płytę roku
Efekt „aha!” Piotr Kowalczyk Muzyka Powrót Drekotów po ponad pięciu latach jest równie nielogiczny jak tytuł nowej płyty, „lub maszyna dzika trawa”. Ale w muzyce tria prowadzonego przez Olę Rzepkę pełno jest ekscentryzmów, działania na bazie intuicji i ryzyka
Mała stabilizacja Piotr Szwed Muzyka Opisać dorosłość. Tego zadania autorzy rockowi unikają jak ognia. W końcu małżeństwo jest tematem o wiele mniej efektownym niż na przykład pierwsza miłość. Na swojej czwartej płycie to wyzwanie podejmuje Muzyka Końca Lata
Żadnej utopii być nie może Jakub Wencel Muzyka Na debiutanckiej płycie Sorji Morji można wyczuć obecność doświadczenia pokoleniowego: niepewności, permanentnego rozproszenia i kumulujących się napięć
Nowe formy frajerstwa Piotr Szwed Muzyka Muzyka Poradni G bawi się swoją ordynarnością. „Niestety nie da się olać systemu” to – podobnie jak „Granit” Nagrobków – płyta, na której punk jest świadomie użytym językiem, doskonale zgranym z tekstami, okładką i niejednoznacznie kpiarskim wizerunkiem zespołu
Człowiek intuicja Piotr Szwed Muzyka Dziesięć lat temu Błażej Król był nadzieją, dziś jest niemal człowiekiem instytucją. Kimś, kogo trzeba zrecenzować i zaprosić na festiwal