Ślimak na klawiaturze Krzysztof Stefański / Wioleta Żochowska Muzyka Tegoroczny wrocławski festiwal Musica Electronica Nova rozgrywał się przede wszystkim pomiędzy tym, co naturalne, i tym, co sztuczne; między tym co dominujące i opresyjne, a tym, co uciskane i inne
Skrzypce i UFO Michał Wieczorek Muzyka W ludowej operze „Diabelskie skrzypce” mazurki i oberki splatają się z awangardowymi technikami oraz elektroniką, która nadaje muzyce psychodeliczny, odrealniony klimat
Duet jak orkiestra Maciej Krawiec Muzyka Co robią w studiu nagraniowym kontrabasista i perkusista? Czekają na muzyków. Wbrew tego typu złośliwościom Olo Walicki i Jacek Prościński pokazują na płycie „LLovage”, że podobny duet może być autonomicznym, wyrazistym zespołem
Sacrum Profanum 2012: sercem, uchem, szkiełkiem i okiem Maciej Jabłoński Muzyka Czy istnieje wspólna kategoria łącząca estetykę zaprezentowanych na festiwalu twórców? Chyba nie. Każdy z nich inaczej dąży do wykształcenia własnego idiomu stylistycznego, usiłując odnaleźć swoje miejsce w świecie
Agata Zubel na płytach Tomasz Cyz Muzyka Agata Zubel to jeden z najciekawszych głosów muzyki współczesnej. Śpiewa, komponuje, śpiewa to, co komponuje. I wszystko jest od siebie inne, różne, ale wciąż po prostu wspaniałe
Warszawska Jesień 2009 Festiwal Krytyków Muzyka W dniach 18-26 września odbył się festiwal Warszawska Jesień. dwutygodnik.com znów słuchał muzyki – oto podsumowania Moniki Pasiecznik, Ewy Szczecińskiej i Jana Topolskiego