Romeo i festiwal Paweł Soszyński Teatr Przedstawienia coraz częściej produkowane są przez zamożne festiwale. Z jednej strony festiwale zaczynają pełnić rolę wytwórni, z drugiej – przemysłem staje się sam teatr
Zdarzyło się w Tczewie Łukasz Rudziński Teatr Większość prezentowanych w Tczewie przedstawień, powstała w ramach zaliczeń przedmiotu lub kolejnego roku. To jednak, wbrew twierdzeniu jury, naprawdę nie jest okoliczność obciążająca
Migracje Ewelina Godlewska-Byliniak Teatr Głównym tematem festiwalu „Warszawa Centralna” były w tym roku „migracje”. Zagadnienie to potraktowane zostało bardzo, może nawet nazbyt szeroko. Interpretacyjną złożoność problemu ujawniają jednak najlepiej trzy – całkowicie różne – pozycje festiwalowe
Dobrodziejstwo przesytu Joanna Wichowska Teatr Szczecin, Zamek Bröllin, Berlin. Performance, taniec współczesny, akrobatyka. Improwizacja, postdramatyczność i rygorystyczna forma – relacja z dnia transgranicznego na szczecińskim „Kontrapunkcie”
Pippo Delbono: „La Rabbia” Marta Bryś Teatr „La Rabbia” z 1995 roku, pokazana na Krakowskich Reminiscencjach Teatralnych, to hołd Pippo Delbono dla Pasoliniego, a jednocześnie okazja do przyjrzenia się teatralnym początkom słynnego Włocha
DIALOG – WROCŁAW: Holenderska rewelacja Marta Bryś Teatr Świetne „Tragedie rzymskie” Iva van Hove to nie tylko prosta historia o multimedialnej atrakcyjności współczesnej władzy. To próba opowiedzenia o niej poprzez naszą bierność
DIALOG – WROCŁAW: Pokonany przez „Idiotę” Marta Bryś Teatr Tym razem eksperyment Nekrosiusa zakończył się porażką – trwający niemal sześć godzin „Idiota” to spektakl solidny i przemyślany, ale wtórny wobec powieści, a w rezultacie nużący