Filmy, w które można grać Marzena Falkowska Media Powszechność treści wideo oraz oczekiwania publiczności prawdopodobnie sprawią, że interaktywnych filmów albo filmowych gier – takich jak „Bandersnatch” i „Telling Lies” – będzie coraz więcej
Telewizja: koniec i nowy początek Rozmowa z Alexandrem Knetigem Media Mieliśmy więcej pobrań tygodniowo niż „Angry Birds”! Ale interaktywność w filmie to wciąż niszowy temat – o webdocach i dobrze opowiadanych historiach przed festiwalem NInA Wersja Beta
Twarzą w twarz Paweł Schreiber Media Wspólna kreacja Sama Barlowa i Vivy Seifert to jedna z najciekawszych kobiet, jakie kiedykolwiek pojawiły się na ekranie komputera
Jak wynaleźć kino Rozmowa z Thomasem Wallnerem Media Po raz pierwszy w historii mediów udaje się zburzyć czwartą ścianę, znieść dystans. Może rzeczywistość wirtualna w przyszłości będzie jak strumień świadomości, w którym obrazy zmieniają się i łączą jak we śnie? Musimy eksperymentować
Ekran dla dwojga Rozmowa z Nathanem Phillipsem, Topazem Adizesem, Alexandre Brachetem Media Interaktywny i tradycyjny film to różne gatunki, które się uzupełniają. Medium musi być odzwierciedleniem historii. Tworząc projekt interaktywny, zawsze wychodzimy od pytania: czy mógłbym wyrazić to samo za pomocą tradycyjnego filmu?
Sól powolnej sieci Rozmowa z Casparem Sonnenem Media Wraz ze smartfonem pojawiły się nie tylko wspaniałe możliwości, ale też drogi ucieczki od rzeczywistości, która dzięki tej samej technologii ciągle nas dogania. W odpowiedzi wielu artystów tworzy prace, które zmierzają do stworzenia powolnej sieci, slow web
Cyrk interaktywności Ludwika Mastalerz Film Czy przemysł filmowy wreszcie odpuści i pogodzi się z faktem, że interactive movie został zawłaszczony przez gaming, a jedyną udaną interaktywną hybrydą z udziałem kinematografii może być świat przeniesiony na ekran komputera?