Trans bohater nie musi cierpieć Rozmowa z Grzegorzem Żakiem Media W grach wideo dobrze napisane postaci trans to przede wszystkim dobrze napisane postaci. Osoby trans nie powinny wnosić na ekrany wyłącznie swojej transpłciowości. Niech niosą coś więcej: swoje charaktery, pasje i cele
Wizualizacje z czarnej skrzynki Agnieszka Słodownik Media Beck opublikował zeszłoroczny album „Hyperspace” w formie wizualnej. Archiwa NASA częściowo przetworzył algorytm sztucznej inteligencji. Lepiej jednak doświadczyć owych archiwów w aplikacji polskiego studia „Apollo’s Moon Shot AR”
Ktoś czuwa Paweł Schreiber Media Wizja Opatrzności, która nas dręczy, a jednocześnie czule się nami opiekuje, dobrze się wpisuje w podstawowe mechanizmy gier wideo: muszą stawiać konkretne wyzwania, ale w końcu pozwalają wygrać
Niepokój na poddaszu Marzena Falkowska Media W „Indygo” wcielamy się w postać Tomasza, wziętego artysty malarza, który od trzech miesięcy nie opuszcza swojego atelier na poddaszu. Jedyną łączniczką ze światem zewnętrznym jest jego dziewczyna Anna, która mieszka na dole i dba o zapewnienie podstawowych potrzeb chorego
Śmierć w grze też boli Rozmowa z MARCINEM SŁOWIKOWSKIM Obyczaje Larpy są nieprzewidywalne. Nawet pod prostą fabułą kryją się ważne tematy: gracze idą uwalniać księżniczkę z zamku, a dopada ich problem egzystencjalny
Mieszkam w Velen Rozmowa z Janem Sową Media Od krytyki trzeba przechodzić do prezentowania alternatyw, lewica ma z tym problem. Czasem elementy takiego nowego świata udaje się stworzyć przy pomocy gier. Ale nie przeceniałbym ich subwersywnego potencjału
PODKAST ODBIORNIK ODBIORNIK (4): Pykałeczka może być sztuką Anna Desponds / Agnieszka Słodownik Media Czwarty odcinek podkastu ODBIORNIK poświęcony jest grom niezależnym i nie grom. Sprawdzamy, jak steruje się rozgrywką za pomocą bananów, i wyruszamy w wirtualną podróż do Czarnobyla
Kody źródłowe Paweł Schreiber Media Twórcy pierwszych gier nie zakładali, że to, co robią, ma przed sobą wielką przyszłość. Żyli chwilą, bez świadomości, że kiedyś stanie się ona tworzywem historii
Złe czasy, złe obyczaje Ludwika Mastalerz Media Trudno sobie wyobrazić lepszy sposób zainteresowania rodzimych i zagranicznych odbiorców polską kulturą ludową niż posadzenie ich przed konsolą, żeby rozwiązywali mroczne tajemnice, choćby asystując guślarzowi przy obrzędzie dziadów