600 uderzeń na minutę Rozmowa z Piotrem Cichockim Muzyka W kościołach w Malawi głośniki rozkręca się na maksa, muzyka obejmuje całe miasto. W nocy, podczas obrzędów vimbuzy, bębny wybrzmiewają jak najgłośniej. Każda forma dźwięku zostaje w Afryce podniesiona do kwadratu
Kultura cyfrowa istnieje Agnieszka Słodownik Media Jesteśmy niewątpliwie utopieni w interfejsach, kodach, ekranach. Cyfrowość doczepiona do kultury nie jest tylko powierzchownym seksapilem. O tym, gdzie nas zastała konferencja Digital Cultures
Czego brakuje? Supernowej Jakub Bożek Muzyka Skoro czasem udaje się wyeksportować polską muzykę bez oficjalnego wsparcia, to czy właściwie jest ono potrzebne? Jak się okazuje, w sukcesach Francuzów z Air, Daft Punk, koreańskich czy szwedzkich gwiazd pop miały udział tamtejsze instytucje kulturalne
I, CULTURE Orchestra w Gdańsku Tomasz Cyz Muzyka ICO to nie tylko fajerwerk, to żmudna praca służąca doskonaleniu warsztatu – tak indywidualnego, jak zbiorowego. Bez tego nie da się zagrać czegoś takiego jak „Koncert na orkiestrę” Bartóka
Prapremiery operowe w Edynburgu i Londynie Stanisław Suchora Muzyka „In the Locked Room” Huwa Watkinsa oraz „Ghost Patrol” Stuarta MacRae są wskaźnikami ekonomicznej kondycji instytucji kultury. Oba utwory to niespełna godzinne jednoaktówki, napisane odpowiednio na cztery i trzy głosy solowe. Do tego piętnastoosobowy zespół w fosie
Kultura mówienia prawdy Rozmowa z Michałem Merczyńskim i Pawłem Potoroczynem Media O Programie Kulturalnym Polskiej Prezydencji, o potrzebach kulturalnych polskiej klasy politycznej i zwykłego obywatela, i o tym, dlaczego jeszcze im się chce – mówią dyrektorzy Narodowego Instytutu Audiowizualnego oraz Instytutu Adama Mickiewicza
Wszyscy jesteśmy równi Tomasz Cyz Muzyka „Dwie etiudy” Pawła Szymańskiego, licząc od warszawsko-jesiennego prawykonania, mają 20 lat. Niby szmat czasu, ale dla sztuki to nic. To może nawet jeszcze nie dziś. To wciąż nieoswojone, nieprzetrawione, niezakorzenione. To co zrobić z powstałym właśnie dziełem „a piú corde”?
POLSKA! YEAR: Penderecki w Canterbury Dorota Szwarcman Muzyka Kanterberyjska katedra to idealne miejsce dla „Pasji wg św. Łukasza”. Potwierdziła to reakcja brytyjskiej publiczności – dziesięć minut owacji na stojąco