Kto zabił króla Rogera? Marcin Bogucki Muzyka „Król Roger” Szymanowskiego, jedno z nielicznych arcydzieł w polskim repertuarze operowym, został w Teatrze Wielkim dosłownie zamordowany – rozjechany przez nietrafione zabiegi reżyserskie i ukatrupiony ciężką ręką dyrygenta
Studium mężczyzny w wieku średnim Rozmowa z Mariuszem Kwietniem Muzyka Czy komuś się to podoba, czy nie, polską operą narodową jest dzieło gejowskie. „Król Roger” Szymanowskiego to opera o pożądaniu, odkrywaniu na nowo własnej seksualności
Roger, czyli ja Rozmowa z Michałem Znanieckim Muzyka Zdecydowałem się „Królem Rogerem” opowiedzieć o pewnej codzienności, o tym, co się dzieje w tej chwili w Hiszpanii z legalizacją ślubów homoseksualnych
Jedyna rzecz, jaka wciąż szokuje w teatrze Rozmowa z Stephenem Wadsworthem Muzyka Chciałbym, aby widzowie identyfikowali się z osobami na scenie, a nie mieli odczucia, że muzyka jest jedynie ścieżką dźwiękową dla symbolistycznej dekadencji – Stephen Wadsworth wyreżyserował operę „Król Roger” Karola Szymanowskiego w Santa Fe
Homotonalność Adam Wiedemann Muzyka Jeśli porównać książki o Szymanowskim napisane w ubiegłym i obecnym stuleciu, można odnieść wrażenie, że ich bohaterem nie jest jeden i ten sam człowiek. O ile tamte temat seksualnych preferencji przemilczają, te nowe słowo „homoseksualizm” odmieniają przez wszystkie przypadki
UWAGA NA KULTURĘ!: „Król Roger” Szymanowskiego Dorota Krzywicka-Kaindel Muzyka 1 lipca, na otwarcie Programu Kulturalnego Polskiej Prezydencji, miała miejsce polska premiera „Króla Rogera” Karola Szymanowskiego w reż. Davida Pountneya. Przypominamy popremierową relację z tej inscenizacji w Bregencji w lipcu 2009 roku
„Król Roger” w reż. Warlikowskiego Marta Lutostańska Muzyka Francuscy krytycy są w jednym zgodni: gwizdy i oklaski, irytacja i fascynacja to reakcje, których można się było po spektaklu Krzysztofa Warlikowskiego spodziewać
„Król Roger” w Paryżu: przed premierą i już po... Tomasz Cyz Muzyka „Król Roger” kumuluje lęki i obsesje Szymanowskiego. Pragnienie Boga, Innego, pragnienie siebie. Co odnalazł w tej historii Krzysztof Warlikowski?
„Król Roger” w Bonn Agata Kwiecińska Muzyka Hans Hollmann skupił się na najciekawszym, jego zdaniem, homoerotycznym wątku opery Szymanowskiego i Iwaszkiewicza, bagatelizując pozostałe