Sto zdjęć Libery Karol Sienkiewicz Sztuka W nowej książce Zbigniew Libera zaprasza do dialogu o swojej sztuce Łukasza Chotkowskiego. To dialog niekonwencjonalny, bo oparty na fantazji i intuicji, zgodnie z główną zasadą sztuki Libery – nic nie jest takie, jak się państwu wydaje
Sny, koszmary, majaki Marta Zdanowska Teatr Spektakl „Twarzą w twarz” staje się najciekawszy, gdy Kleczewska pokazuje materię, z której tworzy, jej chwilowość, psychologiczną umowność
Kto zjadł czipsy? Paweł Soszyński Teatr „Wściekłość” Mai Kleczewskiej to spektakl pełen fantasmagorii, ostatecznych aktów, gordyjskich pętli. Może dlatego nic tu nie działa – transgresje zdają się wymuszone, ich transgresyjność jest teatralnie wykrzyczana
BACKSTAGE: Eurydyka mówi Rozmowa z Elfriede Jelinek Teatr Większość twierdzi, że pisze się z doświadczenia, jakie dostarcza życie. Ja jestem przykładem piszącego trupa, który nie umarł, czymś w rodzaju zombie
Złoty królik i lustro Paweł Soszyński Teatr To jeden z najmocniejszych polskich spektakli w ostatnich latach. „Podróż zimowa” w reżyserii Mai Kleczewskiej właśnie wygrała bydgoskie „Prapremiery”
BACKSTAGE: Bracia i siostry Łukasz Chotkowski Teatr „Najtrudniejsze podczas prób było wytworzenie w sobie stanu po katastrofie, kiedy w ciągu minuty to, co do tej pory było nam znane, przestaje istnieć” – pisze dramaturg przed premierą „Braci i sióstr” w reżyserii Mai Kleczewskiej
„Burza” w reżyserii Kleczewskiej Dorota Kowalkowska Teatr Najnowszy spektakl Mai Kleczewskiej przekonuje, że tylko my sami możemy być dla siebie piorunochronem. Tym sposobem stanowi też chyba najbardziej optymistyczną z dotychczasowych wypowiedzi reżyserki
Przycinanie paznokci Tomasz Kireńczuk Teatr Niewygodna ars poetica Schwaba i Jelinek jest przez polskich reżyserów rozbrajana na różne sposoby. Wydaje się, że w przedstawieniach pokazywanych na krakowskim festiwalu Genius Loci zabrakło przede wszystkim drapieżności