Relacje i transakcje Zuzanna Berendt Teatr „Rohtko” prowokuje do stawiania pytań o to, jaka jest jego wartość, ale również jaka jest jego cena – dla ilu pokazów warto przewozić gigantyczną scenografię? Jak spektakl sytuuje się w przestrzeni kulturowej krajów, w których znajdują się koprodukujące teatry? Kto jest w stanie odróżnić Rothkę od Rohtki?
Postdramatyczny teatr środka Witold Mrozek Teatr W „Lokis” Twarkowski podaje litewskim widzom koktajl z atrakcji ze skandalizującą historią w tle. Strategie kojarzone z „laboratorium”, „eksperymentem” czy „poszukiwaniem” stają się narzędziami nowego teatru popularnego
Słońce jest czarne, jest czarne, jest czarne Agnieszka Wolny-Hamkało Teatr „Czarne słońce” IP Group to nie słuchowisko, raczej socjopatyczne zdarzenie estetyczne z elementami kina 4D, symulator podróży. Odcięcie od niektórych bodźców tworzy sytuację baśniowej zabawy, spirytystycznego seansu
Technopolis Michał Centkowski Teatr W Starym Teatrze Twarkowski swobodnie i z dużą inscenizacyjną sprawnością przepuścił „Akropolis” przez zainfekowaną audiowizualnością, pełną popkulturowych klisz świadomość ponowoczesnego odbiorcy
Obraz kontrolny Paweł Soszyński Teatr Łukasz Twarkowski i Anka Herbut stworzyli w „Kliniken” w Teatrze Polskim we Wrocławiu skomplikowaną, kunsztowną strukturę