I, CULTURE Orchestra w Gdańsku Tomasz Cyz Muzyka ICO to nie tylko fajerwerk, to żmudna praca służąca doskonaleniu warsztatu – tak indywidualnego, jak zbiorowego. Bez tego nie da się zagrać czegoś takiego jak „Koncert na orkiestrę” Bartóka
Esa Pekka-Salonen dyryguje Lutosławskim w Warszawie Jacek Marczyński Muzyka Esa-Pekka Salonen odkrył w „Muzyce żałobnej” surowy tragizm, nastrój inny od bardziej emocjonalnych sposobów odczytania utworu, do jakiego przyzwyczaili nas polscy dyrygenci
Cielesność muzyki Rozmowa z Ianem Bostridgem Muzyka Zdecydowanie łatwiej jest mi opublikować książkę teraz, kiedy jestem śpiewakiem, niż wcześniej, kiedy byłem naukowcem, bo ludzi zaskakuje już to, że potrafię pisać
Bostridge śpiewa Lutosławskiego i Brittena Karolina Kolinek Muzyka Ian Bostridge niewątpliwie odnalazł klucz do muzyki Brittena i Lutosławskiego. Jego interpretacja była świadectwem totalnego zaangażowania się w treść i charakter utworu
Dlaczego krzaki, dlaczego palma? Małgorzata Dziewulska Muzyka Tajemnica wysokiej sztuki komponowania, jej narodzin tu, a nie gdzie indziej. Bo w domu był fortepian, matka uczyła albo, jak w wypadku Lutosławskiego, ojciec grywał Beethovena, przyjeżdżał nauczyciel? To nie wystarcza
Lutosławski 2013 Jacek Marczyński Muzyka Na ogłoszony w ubiegłym roku przez Ministerstwo program „Lutosławski 2013 – Promesa” zgłoszono ponad 280 wniosków, 84 z nich rozpatrzono pozytywnie. Jest w czym wybierać