Dyrygowanie to sposób na wyłączenie się z rzeczywistości Rozmowa z Łukaszem Borowiczem Muzyka Nie wiem, czy ktokolwiek zauważył całkowity brak gwizdów czy krzyków w tańcach góralskich w „Halce”. Za zerwanie z taką tradycją Marcowi Minkowskiemu należy się wieniec laurowy
Halka i Halka Joanna Targoń Muzyka Oba przedstawienia były, przynajmniej w zamyśle, ambitne. Żadnej cepelii i staroświeckiego realizmu. „Halka” – opera narodowa, czyli obowiązkowa i prowincjonalna – miała odzyskać blask, stać się dziełem współczesnym, uniwersalnym, fascynującym
Moniuszko nie był wybitnym kompozytorem Rozmowa z Markiem Minkowskim Muzyka Przed Natalią Korczakowską stoi bardzo trudne zadanie. Każdy ma jakieś oczekiwania, bo widział kiedyś przedstawienie „Halki”, a jednocześnie nie chciałby znów oglądać na scenie tego samego
„Alcina” według Minkowskiego Marta Nadzieja Muzyka Opera Rara przyzwyczaiła już słuchaczy do batalistyki wokalnej, ale śpiewacy wykonujący „Alcinę” poszli dalej. W czasie trzech aktów „grały” nie tylko ich głosy, ale i ciała
OPERA NA EKRANIE (3): Hoffmann Offenbacha i Carsena Tomasz Cyz Muzyka Słuchając i oglądając „Opowieści Hoffmanna” pod batutą Jesusa Lopez-Cobosa i w reżyserii Roberta Carsena, jestem niewzruszony. Nawet na żywo. Owszem, to świetnie skrojone, ze znawstwem i wyczuciem. Ale nic ponadto
Rossini według Marka Minkowskiego Bogusław Deptuła Muzyka Nie lubię Rossiniego, ale jakie to ma znaczenie, kiedy dyryguje Marc Minkowski