1989: W Końskich wygrywa się koncerty Jakub Knera Muzyka Cała masa ludzi zwraca uwagę na Końskie na plakacie i pyta, gdzie to w ogóle jest. Sprawdza, że to jakieś zadupie dwudziestotysięczne, a tam gra Tarwater, Couch, Łoskot, Ścianka. A ty czujesz dumę
My niezależny garaż Jakub Knera Muzyka Na początku lat 90. mieliśmy silną potrzebę przedefiniowania, znalezienia innej tożsamości niż peerelowska. A jedyną tożsamością, jaką mogłeś mieć, mając paręnaście lat, była twoja własna. Grasz w piwnicy i ta piwnica jest wszystkim. Reportaż o słupskiej scenie punkowej
Praktyka społecznie wrażliwa Bartosz Nowicki Muzyka Nagrania terenowe, jako z pozoru niewinna dyscyplina dźwiękowa, posiadają ogromny potencjał krytyczny. Metafora potrafi być dla field rekordysty orężem równie potężnym co protest song dla muzyka
Podróże bez przygód Bartosz Chmielewski Muzyka W muzyce Titanic Sea Moon tli się niepokorny duch rockowego undergroundu lat 90., dekady, która lubowała się w gitarowych transach. Mniej tu jednak psychodelicznej jazdy, więcej ambientowego minimalizmu i redukcji dźwięków
Czekam, co się stanie Rozmowa z Marcinem Dymiterem Muzyka Zakładając słuchawki, włączając mikrofon, zanurzam się w rzeczywistość, która jest głęboka i otacza mnie z każdej strony. Nie potrzeba tu dalekich egzotycznych wypraw ani specjalistycznego sprzętu. Kluczowe jest chodzenie i słuchanie własnymi uszami
Eksperyment jest naszym obowiązkiem Rozmowa z Michałem Januszańcem Muzyka Słuchowiskami zamawianymi przez Instytut Teatralny zainteresowanych jest w radiowej Trójce nawet 200 tys. osób. To wręcz onieśmiela, czuję wielką odpowiedzialność. Dlatego staramy się znaleźć balans między eksperymentem i komunikatywnością – to w słuchowisku największe wyzwanie
Najprzyjemniejsi w Polsce Rozmowa z Dariuszem Dudzińskim Muzyka Sto razy proponowałem Świetlickiemu, żebyśmy coś zagrali razem, aż w końcu się zgodził. W Najprzyjemniejszych jest luz: gra coś z komputera, grają koledzy, jak się rąbnę, to się nie wywali