Mapa nieznanego terytorium Iwona Kurz Obyczaje Nie sposób przecenić znaczenia „Kleru” i „Tylko nie mów nikomu”, niezależnie od różnicy rodzaju i formy. Oba wprowadziły w sferę publiczną to, co było dotąd domeną prywatnych przemilczeń
Frljić wkurza Niemców, albo problemy pierwszego świata Witold Mrozek Teatr W „Gorki – Alternatywa dla Niemiec?” z Berlina Oliver Frljić nie wyciąga na scenę tak ciężkich dział jak w warszawskiej „Klątwie”
Kto ściął krzyż? Paweł Soszyński Teatr Frljić lubi i potrafi wzruszać, a na każdą emocję w „Klątwie” pracuje już wiele scen wcześniej, dlatego emocja nagle zjawia się jakby znikąd, zaskakuje widza. W tym sensie jest to najmniej demagogiczny, efekciarski teatr, jaki można sobie wyobrazić
Szkodliwość teatru Małgorzata Ćwikła Teatr Penalizacja teatru to zjawisko zaskakująco częste i wielowymiarowe. Jak jednak pokazuje większość przykładów, zmuszanie twórców do skruchy jest bezcelowe i ma efekt odwrotny od zamierzonego
Drogą do wolności jest konflikt Rozmowa z Oliverem Frljiciem Teatr „Mój teatr zawsze będzie kontestował normy społeczne, więc zgodnie z logiką kierownictwa Starego Teatru zawsze powinien być zakazany”, mówi reżyser po odwołaniu jego spektaklu w Krakowie
Protest Grzegorz Niziołek Teatr Czy Klata i Majewski wiedzieli, kogo zapraszają do pracy w Starym Teatrze? Oliver Frljić jest dzisiaj jedną z najwybitniejszych postaci europejskiego teatru. Robi spektakle niewygodne, prowokacyjne. Uprawia teatr polityczny i wprost o tym mówi
Romeo i festiwal Paweł Soszyński Teatr Przedstawienia coraz częściej produkowane są przez zamożne festiwale. Z jednej strony festiwale zaczynają pełnić rolę wytwórni, z drugiej – przemysłem staje się sam teatr
Odwaga w teatrze stała się estetyką Rozmowa z Oliverem Frljiciem Teatr Myślę, że Jugosławia jest obecnie najbardziej aktualnym towarem w teatrach i innych kręgach artystycznych na Bałkanach. Dopiero z dystansu staje się ona tematem akceptowalnym
Hej Słowianie! Goran Injac Teatr Spektakl „Przeklęty niech będzie zdrajca swej Ojczyzny!” w reżyserii Olivera Frljicia można było ostatnio zobaczyć na wszystkich ważniejszych festiwalach w Serbii, Chorwacji, Słowenii. Od momentu premiery stał się lekturą obowiązkową w regionie