Muzyka dla masy Piotr Szwed Muzyka Troska o rytm, praca nad formą, dążenie do piękna – poezję i kulturystykę bardzo wiele łączy, ale kultura dotychczas głównie je od siebie oddzielała. Projekt muzyków skupionych wokół wytwórni Nasiono Records jest próbą zasypania tego podziału
Muzyka wyodnaleziona Rozmowa z Suavasem Lewym Muzyka Suavas Lewy lubi działać z rozmachem. Zainicjowany przez niego „Śpiewnik władczyń i władców Polski”, 29 piosenkowych scen z życia polskich monarchów, to jedna z najoryginalniejszych polskich płyt 2017 roku. W nagraniu wzięło udział kilkudziesięciu muzyków i aktywistów sceny łódzkiej
Paradoks muzyki prywatnej Jan Topolski Muzyka W epoce festiwalomanii, grantozy, miejskich marketingów i komercyjnego targetowania festiwal Musica Privata to przedsięwzięcie szczególnie cenne. Stylistyka koncertów łódzkiej imprezy przełamuje najróżniejsze ograniczenia gatunkowe
Siedzę w domu i klikam Rozmowa z Emilem Macherzyńskim Muzyka Mam zero-jedynkowy umysł. Są ludzie, którzy przez muzykę chcą wyrazić emocje, uczucia, ja nie. Mam w głowie melodie, brzmienia, ale nie przekładają się one na stany emocjonalne. To jest jak rozwiązywanie zadania z matematyki – mówi Palcolor przed koncertem w NInA
Muzyka niekoniecznie niepoprawna Marek J. Sawicki Muzyka Outsider music to w Polsce temat wciąż niedopowiedziany, w niektórych kręgach nawet nienapoczęty – tekst Macherzyńskiego jest cennym wstępem, ale trudno cały fenomen sprowadzać do cyrkowej rewii
Taka piękna żenada Emil Macherzyński Muzyka W 1969 roku The Shaggs nagrały prawdopodobnie najdziwniejszą płytę w historii, arcydzieło muzyki naiwnej, „Philosophy of the World”. Po 44 latach z solowym albumem wróciła „liderka” formacji Dorothy „Dot” Wiggin. Z tej okazji przyglądamy się zjawisku outsider music