Coś nowego Bartosz Nowicki Muzyka Solowa płyta Tymka Papiora zawiera szereg czytelnych inspiracji muzycznych, ale równocześnie daje słuchaczowi namiastkę tego, co w muzyce XXI wieku coraz rzadziej spotykane – nowatorstwa
Obsesja rytmu Bartosz Nowicki Muzyka Fundamentem działalności wytwórni outlines było nie tylko upodobanie do footworku i charakterystycznego dla niego tempa 160 BPM, ale też fascynacja rytmem i repetycją, a także ich zakłóceniami i modyfikacjami
Chuligan muzyczny Antoni „Ziut” Gralak Muzyka Stwierdzenie „grywałem z Władkiem Jagiełłą” brzmi trochę arogancko. Uczciwiej byłoby powiedzieć: pilnowałem się, by nie wypaść z pędzącego pociągu – fragment wspomnień Antoniego „Ziuta” Gralaka o warszawskiej bohemie jazzowej
Bębny i rytuały Rozmowa z Hubertem Zemlerem Muzyka Nawet gdy improwizuję, myślę dużą formą, długim odcinkiem czasowym. Lubię siebie i publiczność wciągnąć w jakąś historię. Siadam w danym miejscu, jednoczę się z nim, dostosowuję się do tego, co mnie otacza, do ludzi, nastroju i akustyki
Pieśń życia Rafał Księżyk Muzyka Po siedemdziesiątce Allen był bardziej coolly niż kiedykolwiek wcześniej. Słowo coolly nieustannie przewija się w jego autobiografii, jak w mistrzowskim przesłaniu: „Don’t fight the drums, just deliver coolly”. 30 kwietnia zmarł Tony Allen, jeden z najwybitniejszych perkusistów wszech czasów
Perkusyjne wędrówki Bartosz Nowicki Muzyka Od Strawińskiego i Bartóka do techno. Trzecia płyta Huberta Zemlera jest koncept albumem o roli perkusji, perkusjonaliów i ich wzrastającym znaczeniu w muzyce XX i XXI wieku
Moja amerykańska przygoda Rozmowa z Janem Młynarskim Muzyka Miałem identycznego nauczyciela jak ten z „Whiplash”, ale to nie jest film o muzyce, jazzie czy szkole muzycznej. To opowieść o pokonywaniu barier i wojnie charakterów, a sam obraz mógłby równie dobrze dotyczyć wspinaczki czy gimnastyki artystycznej