Dziesięć dni, które wstrząsnęły Eisensteinem Maciej Stasiowski Film „Eisenstein… ” jest filmem niemalże rewolucyjnym w dorobku Greenawaya. Reżyser nie tylko częściowo porzuca dotychczasową składnię ujęć, ale też otwiera się na agresywny montaż
PIĘKNA PORAŻKA: „Kronika wypadków” Greenawaya Maciej Stasiowski Film Greenawayowscy bohaterowie podążą śladem Ikara. Gdyby nie ten mitologiczny nielot, nie byłoby tak pięknej katastrofy
Peter Greenaway. Technologia w służbie przypadku Maciej Stasiowski Film Kadry filmów to pełne alegorii płótna. Działanie postaci z powodzeniem można by zawrzeć w algorytmie. To nie przypadek rządzi uniwersum Greenawaya, ale chłodna kalkulacja. Najchłodniejsze i najbardziej wykalkulowane „wpisy” w jego filmografii pojawiły się właśnie na DVD
Pocztówka nowego wymiaru Maciej Stasiowski Film „Młyn i krzyż” Majewskiego podnosi „ziarnisty realizm” do jakości HD i miesza go z malowaną mistyfikacją. Przy tym film nie przytłacza widza, ale pozostawia mu wolne miejsce
W poszukiwaniu Homo Haecceitas. Strategie biografii nieoczywistych Ludwika Mastalerz Film Obszernym polem eksploatacji osobowości, łączącym życie z dziełem bohatera biografii okazują się być fikcyjne światy. Te sztuczne twory zasypują przepaść między osobą a wytworami jej działań
Kino postcyfrowe dopiero się zaczyna Rozmowa z Peterem Greenawayem Film Być może kino nigdy nie istniało. Być może mógłbym prowokująco powiedzieć Panu, że nigdy nie widział Pan filmu. Widział Pan tylko 115 lat ilustrowanego tekstu, który jest innym zjawiskiem niż kino