A24 się nie boi Jakub Majmurek Film Film „Bo się boi” pokazuje, że sztuka filmowa wciąż żyje i szuka. Można wysuwać wobec studia A24 wiele krytycznych argumentów, ale należy im się szacunek za to, że nie boją się angażować w takie projekty
7829 km od Rymawskiej Soboty Martin Palúch Film Gdybyśmy chcieli poszukać filmowca, który podjął się poruszenia tematu pandemii w słowackich realiach i uchwycił jej skutki, znaleźlibyśmy tylko jednego. Byłby nim Peter Pavlík – debiutujący w roli reżysera zawodowy montażysta i pracownik komercyjnej stacji telewizyjnej
Raport o dobrach luksusowych Marcin Adamczak Film Z raportu „Polacy o polskich filmach. Opinie Polaków o polskim kinie i ich postawy wobec polskiej produkcji filmowej” można dowiedzieć się, że rodakom w przedstawionych do oceny rodzimych filmach podoba się w zasadzie wszystko: reżyseria, scenariusz, zdjęcia, obsada aktorska, a nawet muzyka
Ostatnie seanse filmowe Marcin Adamczak Film Rynek filmowy ze skutków lockdownu będzie dźwigał się długo. A być może nie podniesie się z nich już nigdy, ulegając gruntownemu przeobrażeniu
Inżynierowie obrazu Marcin Adamczak Film Polska jest krajem półperyferyjnym, który próbuje dołączyć do światowego centrum – to jednak niezmiernie trudne. Doskonale to obrazują kłopoty sektora postprodukcji filmowej
Producentki Marcin Adamczak Film Jest dużo dziewczyn, które produkują i robią to świetnie, ale zanim zmieni się cały ten układ kulturowych relacji, który zaczyna się już na poziomie językowym, to jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie
W cieniu bomby. O dystrybucji filmowej Marcin Adamczak Film Rola dystrybucji rośnie, bo produkuje się więcej filmów niż kiedykolwiek wcześniej, co prowadzi do niespotykanego wcześniej stopnia konkurencji o dostęp do rozpowszechniania. Dotyczy to także rynku polskiego, po 1989 roku wplecionego w zależności globalnego rynku filmowego
Sparingpartnerzy Rozmowa z Anną Bielak, Aleksandrą Świerk i Filipem Kasperaszkiem Film Konsultacja jest alternatywą do relacji z opiekunem artystycznym, który często zbyt autorytarnie wyrokuje, jak być powinno. My stawiamy na relację partnerską, wchodzimy w rolę sparingpartnera – mówią założyciele Atelier
PROJEKT FILM: Działam w niszy Rozmowa z Janem Naszewskim Film Moja praca polega na tym, że muszę znać wszystkich. Nie wyobrażam sobie, że ktoś z ulicy puka do moich drzwi i pokazuje projekt, który okazuje się absolutną perłą – mówi szef New Europe Film Sales, jedynej w Polsce firmy zajmującej się sprzedażą filmów
Industrializacja bohemy Rozmowa z Marcinem Adamczakiem Film PISF stworzył tak komfortowe warunki dla producentów, że nie mają powodów, by szukać nowych rozwiązań. Zwłaszcza że rynek filmowy w Polsce jest bardzo płytki – mówi autor książki „Obok ekranu”