Spektakl mistrzowski Katarzyna Niedurny Teatr W środowisku teatralnym istnieje przekonanie o tym, jak powinien wyglądać spektakl mistrzowski. Ciągle kształtowane przez twórczość Lupy i Warlikowskiego, zasila wyobraźnię twórców teatralnych i recenzentów – uwagi przy okazji spektaklu „Siedem historii okrutnych” w Teatrze 21
Ballady i seks Katarzyna Niedurny Teatr Niewygoda, zakłopotanie. Znacznie prościej o opowiadanej ze sceny seksualności byłoby mi rozmawiać z naukowcem niż z osobami, które bezkompromisowo wyrażają swoje potrzeby – o spektaklu „Libido romantico”
Ucieczka z obrazu Katarzyna Niedurny Teatr „PokaZ”, debiut reżyserski Justyny Wielgus, wciąga widownię w przemyślaną, inteligentną grę z oczekiwaniami. Odważny i bezkompromisowy spektakl staje się kalejdoskopem „obrazów nie do przyjęcia”
Nokaut Piotr Morawski Teatr Spektakl Teatru 21 pokazuje narracje na temat niepełnosprawności, wyrywa ją z bezpiecznej prywatności i ostentacyjnie demonstruje praktyki dyskursywne, które w istocie wytwarzają niepełnosprawność
Jak pokonać węża Piotr Morawski Teatr „Indianie” to dobra zabawa, ale też szkoła wychowania obywatelskiego, wspólnego działania dla dobra ogółu. By pokonać węża, trzeba działać razem. Na scenie i na ulicy
Chromosom teatru Rozmowa z Justyną Sobczyk Teatr „Naszym celem nie jest dzielenie się niepełnosprawnością. Nasi aktorzy, osoby z zespołem Downa, żyją w Polsce, w Warszawie, mają między 18 a 43 lata i mnóstwo rzeczy do opowiedzenia” – mówi twórczyni Teatru 21, laureatka nagrody „Kamyk” Puzyny
Będzie śmierdział zgniłym jajem Piotr Morawski Teatr „Tisza be-Aw” to najmocniejsze przedstawienie Teatru 21. Oszczędne, precyzyjne, zdyscyplinowane. To spektakl naprawdę polityczny; być może nawet najbardziej radykalny, jaki można było zobaczyć w minionym sezonie w Warszawie