Trochę śmiesznie, trochę strasznie Wiktoria Tabak Teatr W spektaklu „Śmieszy cię to?” Michała Buszewicza nie ma moralizatorstwa. Są za to niewypowiedziane pytania skierowane w stronę publiczności o to, z czego tak naprawdę się śmiejemy
Murder Paweł Soszyński Teatr Bazan i Cecko postanawiają dodawać, dzielić. Ich „Lśnię” jest może poetyckie, może ekscentryczne, ale pozostaje nieznośnie metodyczne
Jak tam woda? Paweł Soszyński Teatr W „Nie ma tego złego, co by ładnie nie wyszło” Cezarego Tomaszewskiego wszyscy mamy moherowe marzenia. To bardzo prosty, ale przejmujący zwrot. Jego osią jest empatia
Ciało, które nie chce umierać Anka Herbut Teatr Antygona Libera i Cecki nie chce już brać udziału w pokazowych procesach, nie chce być fundamentem znieczulających mitów. Ma dość ciągłego umierania na zawołanie
BACKSTAGE: I Ifigenia Tomasz Bazan Teatr Spotkanie z Eurypidesem uważam za totalne i z gruntu rewolucyjne. Pierwsza lektura „Ifigenii w Aulidzie” przyprawiła nas o przysłowiowy zawrót głowy
SŁOWACKI. DRAMATY WSZYSTKIE: „Samuel Zborowski” Rozmowa z Brzykiem i Śpiewakiem Teatr Wraz z Instytutem Teatralnym rozpoczynamy debatę o Słowackim. W tym numerze wywiad z R. Brzykiem i T. Śpiewakiem. Ich „Samuel Zborowski” rozpocznie 24. IX cykl „Słowacki. Dramaty wszystkie”
Nie wycinajcie brzóz, kiedy płoną lasy Tomasz Cyz Teatr Możemy godzinami, dniami i nocami dyskutować na wrześniowym Kongresie Kultury Polskiej, ale kultura jest tu, blisko, choćby w takiej Łodzi, czasem zaś jej brak
Król-Ciało Paweł Soszyński Teatr Łukasz Kos porwał się na „Króla-Ducha” i niechcący ukazał jego drugie dno. Nieromantyczne, upiorne. W przedstawieniu scena staje się miejscem kaźni materii