Edukacja teatralna jest Rozmowa z Andrzejem Błażewiczem, Martą Gosecką, Agatą Kędzią i Łukaszem Zaleskim Teatr Teatry instytucjonalne mogłyby się sporo nauczyć od ośrodków kultury: jak stwarzać przyjazne miejsca, jak budować relacje – rozmowa z pedagogami i pedagożkami teatru
Trudne sprawy Witold Mrozek Teatr W „Kordianie i chamie” w reżyserii Joanny Bednarczyk chodzi o to, co dziedzictwo patriarchalnego feudalizmu robi z emocjami i ciałami dzisiaj. Jak wpływa na prywatne relacje późnych wnuków folwarku
Menstruacja, owulacja Katarzyna Niedurny Teatr W poznańskich „Pieśniach czarownic” na scenie stoją kobiety i krzyczą: „stoję, krzyczę, stoję, krzyczę”. W tym krzyku złości wyczerpuje się potencjał spektaklu
Konserwa mięsna Darek Arest Teatr Gdy zabraknie zakłócającego harmonię świata geja, pod ręką znajdzie się puszczalska panienka, wiejski głupek, wyrodna matka albo cyklista-wegetarianin. Całe życie to weselna zabawa w krzesełka. Nie jest źle, dopóki ktoś inny ma gorzej
Zabójcza farsa Paweł Soszyński Teatr „Myśli nowoczesnego Polaka. Roman Dmowski” Grzegorza Laszuka to punkrockowe variétés, w którym odbija się dalece niepoważny, groźny, odstręczający kabaret „dobrej zmiany”
Dobra impreza Maciej Stroiński Teatr „Drugi spektakl” jest jak kolacja, na której okazuje się, że sam będziesz jedzony. Przychodzisz coś obejrzeć i oglądasz siebie. Bo w teatrze ze sceny też widać widownię
Oj, czy zna? Rozmowa z Justyną Sobczyk Teatr „Na początku pracy otrzymałam rysunki dzieci na temat ojczyzny. Na obrazkach były głównie: flaga biało-czerwona, orzeł w koronie, samoloty, groby, żołnierze, pistolety, granice” – mówi reżyserka „Ojczyzny”
„Historia żołnierza” Strawińskiego w Poznaniu Stefan Drajewski Muzyka Baśń o nieroztropnym żołnierzu, który nie przejął się przestrogą: „Biada temu, co pragnie zbyt wiele…”, może się odnosić do każdego z nas. Tytułowym Żołnierzem może być zachłanny biznesmen, głupi polityk, naiwny marzyciel, zwykły człowiek