ODBIORNIK (19): #dwutygodnikzostaje
Pangenerator, „Apparatum”

ODBIORNIK (19): #dwutygodnikzostaje

Anna Desponds / Agnieszka Słodownik

W nowym odcinku podkastu rozmowiamy z Irą Glassem i Brianem Reedem – twórcami podkastu „This American Life” i „S-Town” oraz opowiadamy o festiwalu SXSW w Teksasie. Zastanawiamy się, jak rozwój platform streamingowych zmienił branżę porno oraz czym jest reżyserowanie snów

Jeszcze 1 minuta czytania

W pierwszym po przerwie odcinku ODBIORNIKA (#Dwutygodnikzostaje, juhu!) dużo jest Stanów Zjednoczonych. Ania Desponds pojechała do Teksasu na festiwal SXSW, który powstał 30 lat temu jako wydarzenie muzyczne. Dziś oprócz ponad dwóch tysięcy koncertów w programie są też filmy, konferencje i mnóstwo niezależnych działań, które wylewają się na ulice Austin. Rozmawiamy też z Irą Glassem i Brian Reedem, twórcami kultowej amerykańskiej audycji „This American Life”. W 2018 roku redakcja wypuściła serial śledczy „S-Town” o Johnie B. McLemore, jego pasjach, złości, frustracji i samotności w mieście na południu Stanów, które sam nazywa „shit town”. Podkast spotkał się jednak z wieloma zarzutami.

Agnieszka Słodownik rozmawia o reżyserowaniu snów i badaniach nad sztuką w wirtualnej rzeczywistości z Jakubem Wróblewskim artystą interdyscyplinarnym i wykładowcą ASP w Warszawie. Wspólnie zastanawiają się, jaką rolę pełni dźwięk w projektach VR.

Na koniec rozmawiamy o „The Butterfly Effect” podkaście Jona Ronsona, autora książki „Człowiek, który gapił się na kozy”. Na przestrzeni siedmiu odcinków Ronson bada, jak rozwój platform takich jak RedTube czy PornHub zmienił branżę porno.


Do dalszego czytania, oglądania i słuchania

W programie festiwalu SXSW znalazły się między innymi prace APPARTUMHASH2ASH grupy panGenerator.

Przed centrum festiwalowym stanęła instalacja EVERY THING EVERY TIME Naho Matsudy. Wykorzystuje strumienie danych zbierane w mieście, zamieniając je w poezję prezentowaną na wielkim ekranie.

Na targach można było zobaczyć między innymi szkielet zewnętrzny firmy Lockheed Martin oraz urządzenie do karmienia dzieci piersią przez ojców.


Cała rozmowa Agnieszki Słodownik z Jakubem Wróblewskim „Sprawdzian gumowej ręki” do przeczytania tutaj.

Wywiad Anny Desponds z Irą Glassem, prowadzącym This American Life i Brianem Reedem z S-Town do przeczytania tu.

Podkast Jona Ronsona „The Butterfly Effect” opowiada o tym, jak rozwój platform internetowych z pornografią wpłynął na całą branżę. W tym roku wyszedł kolejny podkastowy serial Ronsona „The Last Days of August”, w którym śledzi on historię August Ames. Gwiazda porno popełniła samobójstwo pod koniec 2017 roku po hejtburzy, jaka przetoczyła się na Twitterze w odpowiedzi na jej tweet, który został uznany za homofobiczny.

Odbiornik w Lectonie

Odbiornika możecie słuchać w polskiej aplikacji Lecton. Mamy dla Was specjalny kod o brzmieniu: „dwutygodnik”, który daje bezpłatny dostęp do całego katalogu Lectona na 60 dni. Można go aktywować do końca maja 2019.

Aby skorzystać z dostępu promocyjnego:

1. Wejdź na stronę https://promo.lectonapp.com
2. Zarejestruj się lub zaloguj na istniejące już konto.
3. Podaj kod „dwutygodnik” w drugim kroku formularza.
4. Pobierz aplikację Lecton z Google Play lub iTunes (wymagana wersja oprogramowania Android 5.0+ lub iOS 10+).
5. Po zainstalowaniu aplikacji na telefonie zaloguj się tymi samymi danymi, które zostały podane przy zakładaniu konta.

Jak słuchać podkastu?

Na stronie: wejdź na stronę dwutygodnik.com i słuchaj podkastu bezpośrednio z przeglądarki, włączając player Soundcloud. Możesz też  subskrybować RSS podkastu na swoim urządzeniu.

Z aplikacji: ściągnij na smartfon aplikację do słuchania podkastów, np. Lecton lub Spotify, następnie wyszukaj i subskrybuj „ODBIORNIK – podkast magazynu dwutygodnik.com”. Możesz streamingować odcinki lub ściągać je na telefon i słuchać, gdy nie masz dostępu do sieci.

Muzyka

W podkaście wykorzystałyśmy utwory „Firmament” i „Poppers and Prosecco” i „Infados” Kevina MacLeoda (incompetech.com) na licencji Creative Commons Attribution 3.0.

Licencja

Podkast na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa (3.0). Audycję można kopiować i rozpowszechniać w dowolnym miejscu i na wybrany przez siebie sposób oraz remiksować i używać w ramach własnych utworów, także komercyjnych, o ile zaznaczy się autorki i tytuł oryginału.

Jesteśmy na Twitterze i na Facebooku.