ODBIORNIK (3): Dotknąć tarki do kartofli
Júbilo Haku / CC BY-NC-ND 2.0

3 minuty czytania

/ Media

ODBIORNIK (3): Dotknąć tarki do kartofli

Anna Desponds / Agnieszka Słodownik

W trzecim odcinku podkastu ODBIORNIK sprawdzamy, jak się dziś robi wystawy, do czego przydają się ekrany i jak tradycyjne muzea radzą sobie w czasach interaktywnych podłóg i multimedialnych stołów

Jeszcze 1 minuta czytania

Zainspirowane felietonem Łukasza Gorczycy „STAN WODY: GDYNIA” postanowiłyśmy w majowym odcinku przyjrzeć się kilku muzeom. Wybrałyśmy trzy, których ekspozycje znacznie się od siebie różnią: Interaktywne Muzeum Państwa Krzyżackiego w Działdowie, Muzeum Narodowe w Warszawie i Muzeum Techniki i Przemysłu w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.

W Działdowie zmagamy się z zamierzchłą historią i niedawną technologią (2’20’’). Odwiedzamy też wystawę „Marzenie i rzeczywistość. Gmach Muzeum Narodowego w Warszawie” (10’38’’), a Maciej Marciniak z działu edukacji oprowadza nas po wystawie „W Muzeum wszystko wolno” (16’55’’). W Muzeum Techniki rozmawiamy z dyrektorem Piotrem Mady o nowoczesności. Razem z przewodnikiem Łukaszem Cerbstem nagrywamy pocztówkę dźwiękową (30’38’’) i oglądamy Szklaną Panienkę (36’21’’). Z kolei Ola Janus z Centrum Cyfrowego opowiada o tym, jak w ostatnich latach zmieniło się korzystanie z technologii w muzeach (40’44’’).

W odcinku można też posłuchać krótkiej relacji z premiery książki Marii Poprzęckiej „Na oko”, drugiego tomu wspólnej serii dwutygodnik.com i wydawnictwa słowo/obraz terytoria (12’21’’).


Subskrybuj ODBIORNIK

Czas trwania: 49 min

Linki wymienione w tym odcinku:

fot. Lars Zimmermann / flickr CC BY-SA 2.0fot. Lars Zimmermann / CC BY-SA 2.0

Poczta głosowa
Numer naszej poczty głosowej to: 723 510 064 . Dzwońcie, aby otrzymać pocztówkę dźwiękową nagraną przez nas w Muzeum Techniki i Przemysłu NOT. Zostawiajcie też komentarze: Jak wam się podoba ODBIORNIK? O czym chcecie usłyszeć w następnym odcinku? Czekamy na wasze głosy. Usłyszcie się w kolejnym odcinku.
Jesteśmy też na Twitterze.

Podkast na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa (3.0).