Brud pod lukrem Rozmowa z Arturem Ganszyńcem i Martą Malinowską Media „Wanderlust” buduje most między reportażem a beletrystyką. Używamy fikcyjnego bohatera jako narzędzia, dzięki któremu gracz może wchodzić w osobiste interakcje z materiałem źródłowym
Filmy, w które można grać Marzena Falkowska Media Powszechność treści wideo oraz oczekiwania publiczności prawdopodobnie sprawią, że interaktywnych filmów albo filmowych gier – takich jak „Bandersnatch” i „Telling Lies” – będzie coraz więcej
Kartonowe pudło na głowę Rozmowa z Thorstenem S. Wiedemannem Media „Wychodzimy z pozycji pierwszych użytkowników VR, mamy zajawkę, ale tak naprawdę to smutne, że nie każdy możne być jej częścią. Stąd tłumy w kolejkach do prac VR – mało kto ma sprzęt, a wszyscy chcą spróbować” – mówi twórca A MAZE, berlińskiego festiwalu gier niezależnych i artystycznych
Rytm sieci Rozmowa z Rodrigo de Benito Sanzem Media „The New York Times” chce być medium cyfrowym. Niedawno rytm pracy nad gazetą zaczęła wyznaczać publikacja w sieci. W pierwszej kolejności wybiera się materiały do internetu, a dopiero potem na papierowe łamy
PODKAST ODBIORNIK ODBIORNIK (14): Delfin w malinach, czyli ostatnia dekada Anna Desponds / Agnieszka Słodownik Media To mógłby być równie dobrze tygrys w kapuście albo świnka morska w agreście. Rozmawiamy o ostatniej dekadzie na marginesie „Delfina w malinach”, książki wydanej w serii „Dwutygodnika” w wydawnictwie Czarne
Zostań na dłużej Rozmowa z Ingrid Walschots Media Floris zbudował dramaturgię historii, metodycznie odsłaniając kolejne elementy układanki. Założył również fikcyjne konto na Linkedinie, dzięki czemu zyskał wiarygodność wśród społeczności inżynierów i naukowców
Pionierka mimochodem Rozmowa z Dorotą Błaszczak Media Brałam dokumentację techniczną i eksperymentowałam. Zawsze pociągało mnie to bardziej niż tworzenie muzyki – mówi twórczyni dźwięku do pierwszych polskich gier i pionierskich projektów wirtualnej rzeczywistości
Teatr Telewizji na dwoje Rumunów i 360 stopni Rozmowa z Marcinem Nowakiem Media Czy wirtualna rzeczywistość stanie się poważnym narzędziem dramaturgicznym? – odpowiada reżyser pierwszego spektaklu teatralnego VR na podstawie Masłowskiej
PODKAST ODBIORNIK ODBIORNIK (8): Zmęczenie smyraniem Anna Desponds / Agnieszka Słodownik Media Wszyscy zachłystują się interaktywnością, ale czy jest ona jeszcze komukolwiek do czegoś potrzebna?
Udręka interaktywności Karolina Plinta Media „Żyjemy w czasach terroru interaktywności. Interaktywność dzisiaj jest nie tyle wyzwalającym paradygmatem, co kapitalistyczną regułą, której podlega nasze codzienne życie” – z okazji FINAŁU NInA podsumowujemy ostatnią dekadę kultury cyfrowej
PODKAST ODBIORNIK ODBIORNIK (3): Dotknąć tarki do kartofli Anna Desponds / Agnieszka Słodownik Media W trzecim odcinku podkastu ODBIORNIK sprawdzamy, jak się dziś robi wystawy, do czego przydają się ekrany i jak tradycyjne muzea radzą sobie w czasach interaktywnych podłóg i multimedialnych stołów
Uroki szwendania Marzena Falkowska Media Co takiego mają w sobie gry polegające na chodzeniu, oglądaniu i słuchaniu? Nawigacja w trójwymiarowej przestrzeni splata się na bieżąco z wędrówką po mapie opowieści, a wszystkiemu towarzyszy nutka podglądactwa