PODKAST ODBIORNIK ODBIORNIK (3): Dotknąć tarki do kartofli Anna Desponds / Agnieszka Słodownik Media W trzecim odcinku podkastu ODBIORNIK sprawdzamy, jak się dziś robi wystawy, do czego przydają się ekrany i jak tradycyjne muzea radzą sobie w czasach interaktywnych podłóg i multimedialnych stołów
Nie spodziewajcie się pluszaków Rozmowa z Agnieszką Morawińską Sztuka Nie zauważyłam nigdy, żeby dzieci chichotały niezdrowo na wystawie, jak zdarza się to dorosłym, w których wzmianka o nagości czy seksie wywołuje wielkie emocje. To dorośli mają wiele problemów ze sztuką współczesną – mówi dyrektorka Muzeum Narodowego i pomysłodawczyni projektu „W Muzeum wszystko wolno”
Jeszcze będzie przepięknie Karol Sienkiewicz Sztuka O państwie świadczą jego instytucje, także instytucje sztuki. Muzeum „w sercu kraju” ma spore ambicje, kapitalną kolekcję i nadal niejasno zdefiniowaną przyszłość
Narodowe, narodowe Karol Sienkiewicz Sztuka Otwarte na nowo Muzeum Narodowe nie zaskakuje ani zbiorami, ani poziomem dowcipu. Jest za to – dla odmiany – czysto. W Muzeum to znak, że wszystko zmierza ku lepszemu
Muzeum jest jak Sąd Ostateczny Rozmowa z Piotrem Rypsonem Sztuka Jestem jak najdalszy od tego, by bujać w obłokach. Przede wszystkim należy naprawić maszynę, żeby w ogóle działała – mówi dyrektor ds. naukowych Muzeum Narodowego w Warszawie
Raport z przegranej sprawy Maria Poprzęcka Sztuka Z przyjściem do Muzeum Narodowego Piotra Piotrowskiego wiązaliśmy wielkie nadzieje na ratunek dla instytucji, która zapada się pod własnym ciężarem. Nie udało się. Trudno się więc dziwić rozgoryczeniu, które przebija z książki „Muzeum krytyczne”
Muzeum krytyczne to nie dyskursywny ornament Rozmowa z Piotrem Piotrowskim Sztuka Tylko krytyczna misja może uratować muzea. W przeciwnym wypadku staną się one wyłącznie centrami atrakcji turystycznych – mówi Piotr Piotrowski, były dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie
Projekt Nowoczesność Lidia Pańków Sztuka „Chcemy być nowocześni” to ekspozycja wybitnego polskiego wzornictwa z dekad lat. 50. i 60. Snob pójdzie tam potwierdzić swoje gusta i znawstwo, senior nostalgicznie przywołać przeszłość, a zwykły obywatel ma szansę poznać narodowy dorobek w dziedzinie projektowania
Ars Homo Erotica Bogusław Deptuła Sztuka Miał być straszny skandal i prawdziwa rewolucja. Skandalu nie ma, rewolucji też nie, ale być może zaczęła się ewolucja
Pył barwny Bogusław Deptuła Sztuka Muzeum Narodowe w Warszawie pokazuje nam wszystko, co autorstwa Malczewskiego posiada. Wszystko ważne i wszystko nieważne, rzeczy pierwszorzędne obok przypadkowych papierków