OBRAZY: Wojna to nie komiks Ludzie, których mordowano, nie byli bohaterami komiksu. Spłonięcie żywcem podczas pacyfikacji powstania nie jest fajną przygodą. Kontekst ma znaczenie
OBRAZY: Historia się nie powtarza Nie zmienia się jedno: zawsze jest ktoś, kto powie, że protesty są nie na miejscu i że dla świętego spokoju wszyscy mogliby już się po prostu zamknąć
OBRAZY: Najsmutniejszy człowiek na świecie „Risk” Laury Poitras – film poświęcony Julianowi Assange'owi – z bliska pokazuje, jak przebiega proces odbrązowienia, dekonstrukcja legendy
OBRAZY: Lęk większości Wydarzenia w Charlottesville pokazują, na jak kruchych podstawach zbudowana była amerykańska zgoda społeczna i ograniczony optymizm Jamesa Baldwina. Chyba nawet on nie spodziewał się, że w Ameryce odrodzi się rasowy terroryzm
OBRAZY: Koniec myślenia „Putin Interviews” – wywiad Olivera Stone'a z Władimirem Putinem – to rozciągnięta na cztery godziny porażka dziennikarstwa i filmu
OBRAZY: Przesada staje się treścią „House of Cards” tak naprawdę dostarcza jednej przyjemności – płynącej z przesady, wyczerpania, przekraczania granic. To medialny odpowiednik ultramaratonów, crossfitu, trójboju w stylu „Iron Man”, wszystkich tych „biegów rzeźnika”
OBRAZY: Najlepsza najgorsza propaganda Dzięki z zapałem zrealizowanej idei godzinnej prokrastynacji mogłem zapoznać się ze skromnym arcydziełem dokumentalnym, zatytułowanym „Mozaika faktów: wojna informacyjna od środka”. Oto moje wnioski i mała lekcja o tym, jak robić propagandę
OBRAZY: Jaka piękna gównoburza „Każdy dziennikarz, który twierdzi, że Szwecja jest bezpieczna: zapłacę wam za koszta podróży i zakwaterowanie na przeżartych przestępczością przedmieściach Malmö”. Jestem dziennikarzem, oferta brzmi kusząco, jechałbym. Niestety, przede mną ustawiła się niemała kolejka
OBRAZY: Przymus oglądania Reakcje na „Klątwę” rządzą się przemożną chęcią wywleczenia wszystkiego na wierzch, pokazania skandalu w najdrobniejszych szczegółach, epatują krwistymi – czy raczej oślizłymi – obrazkami z nadmiarową ekscytacją
OBRAZY: Zrób sobie patos Zasługujemy na to widowisko, zasługujemy na wszechświatową paradę populizmu, założycielską fetę nowego porządku. Gdzie lepiej może się ona udać niż w Moskwie w setną rocznicę rewolucji bolszewickiej?
OBRAZY: Egzekucja w konwencji pop Terror jest strategią komunikacji. Współcześnie jego sprawcy zajęci są w równej mierze zadawaniem cierpienia i jego sprzedawaniem – sianiem grozy i produkowaniem jej obrazów, bo jedno bez drugiego nie działa