FORMY CHOPINA DLA JASIA: Sonata Najbardziej zadziwiającym pozostaje fakt, że muzyka Chopina mogła w całości być postrzegana jako sentymentalna, niekiedy chorobliwa
FORMY CHOPINA DLA JASIA: Nokturn Nokturn jest romantycznym gatunkiem, rządzonym przez swą osobliwą ekspresję. Należy do form z zasady trójdzielnych
FORMY CHOPINA DLA JASIA: Koncerty Repertuary koncertów są osobliwą sztuką, właśnie sztuką, a nie nauką. To sztuka sporządzania mikstur o nieznanym smaku ze znanych składników
FORMY CHOPINA DLA JASIA: Ballada, Scherzo, Fantazja O czym właściwie możemy rozmawiać, kiedy mowa jest o balladach, scherzach i Fantazji (op. 49)? Tak czy owak, o samych arcydziełach
FORMY CHOPINA DLA JASIA: Etiuda, Impromptu, Preludium Przejdziemy teraz na jeszcze bardziej abstrakcyjny poziom, który odnosi się już nie tylko do muzyki, ale do całej sztuki, do myślenia na temat zjawisk duchowych epoki romantycznej
FORMY CHOPINA DLA JASIA: Walc Dziś przychodzi kolej na trzecią (po polonezie i po mazurku) formę muzyczną u Chopina – na walc
FORMY CHOPINA DLA JASIA: Mazurek (2) Słowo „nastrój” odnosi się do różnorodnych, zmiennych i ulotnych, stanów psychicznych
FORMY CHOPINA DLA JASIA: Mazurek (1) Romantyzm otwiera szeroko nie tylko ramiona pianisty, ale i rozszerza gamę kategorii muzycznych
FORMY CHOPINA DLA JASIA: Fantazja na poloneza (2) Muzyka romantyczna jest z zasady silnie teleologiczna
FORMY CHOPINA DLA JASIA: Fantazja na poloneza (1) Więc pytasz, jak Chopin „robił” swojego „Poloneza-Fantazję”?
FORMY CHOPINA DLA JASIA:Zaczynamy! W 1921 roku dwaj muzycy szwajcarscy, Lucien Bourguès i Alexandre Denéréaz, podali listę ośmiu najważniejszych cech charakterystycznych muzyki Chopina