Mamo, nie płacz Aleksander Wenglasz Muzyka Muzyczne crossovery muzyki współczesnej z popularną zbyt często przypominają naklejenie na utwór pierwotny własnego nazwiska. Płyta z Beth Gibbons śpiewającą III Symfonię Góreckiego jest tutaj chlubnym wyjątkiem
Szukać wszędzie Rozmowa z Krzysztofem Pietraszewskim Muzyka Podoba mi się idea zacierania granic, ale żeby to osiągnąć, trzeba rzeczywiście doprowadzić do spotkania. Nie daje tego efektu samo zestawienie kultury didżejskiej i muzyki współczesnej – mówi kurator festiwalu Sacrum Profanum
Smutny jak Drake Borys Dejnarowicz Muzyka Na czym polega oryginalność Drake'a? Wystawia on na widok swoje najgorsze cechy – narcyzm oraz skłonność do użalania się nad własnym losem. Pogrążone w egocentrycznych halucynacjach piosenki mówią nam więcej o kulturowym „tu i teraz” niż ambitna i zaangażowana twórczość raperów w rodzaju Kendricka Lamara
Prawdziwe elektroniczne porno Michał Fundowicz Muzyka Okoliczności wydania nowej płyty Aphex Twina mają szansę przejść do historii muzycznego marketingu. Czy tylko dlatego zapamiętamy tę płytę?
Decyzje trafne i nie Jakub Bożek Muzyka Wytwórnia Warp Records świętuje w tym roku 25 lat. Dziś to label dla okularników i zarazem jedna z największych marek w muzyce elektronicznej, ale jej początki sięgają gangsterskiej atmosfery rave’ów w robotniczym Sheffield
Penderecki twist & mix Jan Topolski Muzyka Pozycjom Greenwooda nie wróżę długiego życia w repertuarze, ale remiksy Aphex Twina mogą niektórym otworzyć uszy na historię i przetrwać próbę czasu
Penderecki w płynnej nowoczesności Adam Suprynowicz Muzyka Spoglądając z zamglonych szczytów „sztuki wysokiej”, można odnieść wrażenie, że rzeczywiście – oto miesza się Pendereckie sacrum i pop(-sub-)kulturowe profanum. Tylko gdzie się podziała granica?
Sacrum Profanum w Krakowie Festiwal Krytyków Muzyka W Krakowie zakończył się festiwal Sacrum Profanum. W „Dwutygodniku” gorące podsumowania Moniki Pasiecznik, Ewy Szczecińskiej i Adama Suprynowicza