Poczujemy to za ciebie Michał R. Wiśniewski Media Mój ulubiony gatunek internetowej twórczości to ludzie udający przed kamerą, że się czymś ekscytują – trailerem, finałem serialu, zmyśloną historyjką z reddita; zawodowi feelersi w świecie wypranym z feelsów
PODKAST ODBIORNIK ODBIORNIK (9): Permanentna nerwica Anna Desponds / Agnieszka Słodownik Media W 9. odcinku ODBIORNIKA emocje w sieci, MSW w MSN, Agata Nowicka o seksie oraz detoks od świergoczących zabawek na spektaklu MaMoMi
Miłość to teoria, praktyka to wstyd Rozmowa z Joanną Krakowską, Karoliną Plintą, Andrzejem Lederem Sztuka – Pierwszą reakcją, jaką budzi „Ministerstwo Spraw Wewnętrznych”, jest zażenowanie, dyskomfort i irytacja. – Ja jej nie czułem. – Nie czułeś zażenowania, że obcujesz z czymś, co jest banalnie intymne? Może ty jako psychoterapeuta nie możesz tak myśleć
Poprzeglądaj się w Data Selfie Agnieszka Słodownik Media Data Selfie to wtyczka do przeglądarki Chrome, która pozwala zbierać dane i przejrzeć się w cyfrowym autoportrecie z perspektywy Facebooka
Nie obiecuję, że stworzę bezpieczną technologię Rozmowa z Rosalind W. Picard Media Teraz jest moda na produkty inteligentne, wszystko staje się „smart”, a sama koncepcja inteligencji się dewaluuje. Moim celem nie jest robienie fury pieniędzy na gadżecie, którym ktoś się pobawi, pochwali w mediach społecznościowych i po tygodniu odłoży
Czułość Darek Arest Literatura Gruba kreska Larceneta amortyzuje egzystencjalną wymowę „Codziennej walki”. W każdej chwili przypomina, że ostatecznie, bez względu na przydarzające się mu dramaty, człowiek to tylko taki śmieszny ludek z wielką głową
Smutne dziewczyny Zofia Krawiec Sztuka Audrey Wollen, twórczyni Teorii Smutnej Dziewczyny i instagramowa artystka, zapłakana pozuje do lustra w publicznej toalecie. W dłoni ściska mokrą chusteczkę. Na Instagramie są szczeliny, przestrzenie, którymi rządzą dziewczyny i inne zmarginalizowane ciała
Nie ma emotikona na to, co czuję Michał R. Wiśniewski Media Wśród nowych emotikonów na Facebooku zabrakło środkowego palca, kciuka skierowanego w dół, i żaden nie nazywa się „kurwa mać”. Na razie wciskamy na oślep. Ale poczekajmy kilka lat, będziemy jeszcze mówić tymi emocjami, tak jak dziś mówimy lajkiem
Zdezorientowane algorytmy Agnieszka Słodownik Media Twarz staje się nową formą klatki. Można wprawdzie nosić dezorientujące algorytmy makijaże i fryzury, ale co zrobić, gdy zostaliśmy już namierzeni?
DRŻENIE: Wadliwa mutacja PAWEŁ JEZIERSKI / MAGDALENA RESTEL Media Czyż proces twórczy nie jest patologią, artefaktem, a drżenie manifestacją próby naprawy tej pomyłki, wyeliminowania niepotrzebnych elementów, zniszczenia wadliwej mutacji? Spójrzmy na wenę jak na elektrony w systemie nerwowym mózgu