Biblioteka czarnego pokoju Rozmowa z Michałem Mendykiem i Agnieszką Pinderą Muzyka Jóżef Patkowski zapytał kiedyś w audycji, czy istnieje coś takiego jak estetyka Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia. Czegoś takiego jednak po prostu nie było. To był ośrodek rezydencyjny, a nie środowisko twórcze
#85 Penderecki Tomasz Cyz Muzyka Już dwudziestopięcioletni Penderecki był w stanie na niewielkiej przestrzeni zrobić z nutami wszystko – od fantastycznych pulsujących połączeń harmonii, melodii i barwy, przez najgłębszą medytację, po erupcję rytmiczną z ducha Strawińskiego i Orffa
Etaty dla awangardy! Rozmowa z Zuzanną Solakiewicz Film W Studio Eksperymentalnym odkryłam, że Rudnik nie wytwarzał dźwięków samodzielnie, nie było tam melonów ani folii. Świat zewnętrzny też nie miał dla niego znaczenia – mówi autorka dokumentu „15 stron świata”
Warto próbować Jakub Bożek Muzyka W tekście Wiedemanna o Rudniku jest coś z brązownictwa. Postawy typu: nie dotykaj, bo popsujesz! A czemu słuchacze i artyści nie mieliby się bawić przy muzyce Rudnika, i z nią, skoro on, gdy tworzy, ewidentnie bawi się znakomicie?
Sprzedaż wiązana Adam Wiedemann Muzyka „Miniatury” Rudnika są subwersywną krytyką współczesnej kultury. Ich remiksy – całkowitym osłabieniem przekazu i wciągnięciem ich na sztyft popkultury, która wszystko przemiela w pieniądz
Homo Radiophonicus Łukasz Komła Muzyka Eugeniusz Rudnik, 80-letni pionier muzyki elektroakustycznej i poezji dźwiękowej, przeżywa kolejny comeback. W najbliższych dniach nakładem Requiem Records ukaże się płyta „ERdada na taśmę” z jego premierowym materiałem. W maju 2014 premierę będzie miał też film dokumentalny o artyście, „15 stron świata”
Inżynier Rudnik Adam Wiedemann Muzyka Rudnik ma cechy artysty „naiwnego”, który dostał do rąk najnowocześniejsze instrumentarium - Studio Eksperymentalne Polskiego Radia