Otwarty dialog Platela Teresa Fazan Teatr Platel pozostaje realistą: nie uważa, że sztuka ma szansę zmieniać świat, pragnie docierać do jednostek. Sądząc po entuzjastycznych reakcjach widowni na tegorocznym Dialogu, jest chyba zbyt skromny
O powstawaniu gatunków Michał Centkowski Teatr „Exhibit B” to performatywna wystawa, która wstrząsnęła Festiwalem w Awinionie i była jednym z najmocniejszych momentów wrocławskiego Dialogu
Godzimy się, by gwałt porządkował świat? Rozmowa z Krystyną Meissner Teatr Mam przeczucie, że tegoroczny Dialog będzie dużo bardziej atrakcyjny niż poprzednie. Zabrzmi dosyć mocno w sytuacji, w jakiej znalazła się teraz Polska
Cudowny bukiet gardenii Joanna Targoń Teatr Spektal „Gardenia” Alaina Platela i Franka van Laecke, poruszający tematy starości, płci, odchodzenia, no i oczywiście kultury transwestytów, nie jest sentymentalną rewią
Hej Słowianie! Goran Injac Teatr Spektakl „Przeklęty niech będzie zdrajca swej Ojczyzny!” w reżyserii Olivera Frljicia można było ostatnio zobaczyć na wszystkich ważniejszych festiwalach w Serbii, Chorwacji, Słowenii. Od momentu premiery stał się lekturą obowiązkową w regionie
W kierunku szaleństwa Łukasz Rudziński Teatr Po każdym kolejnym spektaklu Krystiana Lupy pęka bańka oczekiwań. Presja wobec jego nowych spektakli jest ogromna. Na szczęście reżyser nie zwraca na to uwagi. Jego najnowsze przedstawienia – „Poczekalnia” i „Poczekalnia.0” są tego dowodem
Bóg robi pod siebie. Pasja według Castellucciego Tomasz Cyz Teatr Nie byłoby w tej sytuacji rozgrywającej się pomiędzy schorowanym, nietrzymającym kału Ojcem a pielęgnującym go Synem nic więcej, gdyby nie wielki obraz wypełniający cały horyzont sceny – ogromne oblicze Chrystusa z renesansowego obrazu Antonella da Messiny
Kentridge w Polsce Adriana Prodeus Teatr „Ostatni żyjący geniusz” – mówią kolekcjonerzy jego sztuki. „Głęboka empatia, niespotykana inwencja” – pisze o nim J. M. Coetzee
DIALOG – WROCŁAW: Holenderska rewelacja Marta Bryś Teatr Świetne „Tragedie rzymskie” Iva van Hove to nie tylko prosta historia o multimedialnej atrakcyjności współczesnej władzy. To próba opowiedzenia o niej poprzez naszą bierność
DIALOG – WROCŁAW: Pokonany przez „Idiotę” Marta Bryś Teatr Tym razem eksperyment Nekrosiusa zakończył się porażką – trwający niemal sześć godzin „Idiota” to spektakl solidny i przemyślany, ale wtórny wobec powieści, a w rezultacie nużący