Yakuza na wczasach Aleksander Borszowski Media Wirtualna wycieczka po Hawajach? Gangsterska saga z gwiazdami Hollywood i japońskiego kina? Symulator życia kręcącego się wokół Tindera, Uber Eats i Pokémon Go? „Like a Dragon: Infinite Wealth” tłumaczy współczesność na język innych gier wideo
POP-CORE: Kolor nieskończoności Michał Walkiewicz Film W kinie Lovecraft to wszechświat pełen beznamiętnych bóstw. To uśpione przez eony byty spod powierzchni mórz i oceanów, dla których pozostajemy galaktycznym planktonem. Lovecraft to macki, mnóstwo macek, ludzie-ryby, zielona poświata i mgła, która nigdy się nie rozrzedza
Hamletka Mateusz Witczak Media „Elsinore” sprowadza wydarzenia „Hamleta” do równania, o którego wyniku może przesądzić najdrobniejsza zmienna. Choć szkarada oprawy odrzuca, warto zacisnąć zęby, bo adaptacja Golden Glitch przypomina, czym właściwie są gry wideo
Pionierka mimochodem Rozmowa z Dorotą Błaszczak Media Brałam dokumentację techniczną i eksperymentowałam. Zawsze pociągało mnie to bardziej niż tworzenie muzyki – mówi twórczyni dźwięku do pierwszych polskich gier i pionierskich projektów wirtualnej rzeczywistości
Gry bez końca Douglas Rushkoff Media Granie to zdrowa a przynajmniej aktywna reakcja na rozpad narracji, który wzbudza taki popłoch w innych strefach popkultury – o grach wideo w czasach uteraźnienia
Powrót detektywa Paweł Schreiber Media Wynalazki Tesli, zbrodnia i ponure ulice Los Angeles w poetyce filmu interaktywnego, czyli o bezwstydnie i przewrotnie archaicznej grze
Gry indie: zestaw początkowy Marzena Falkowska Media Tytuły nagrodzone podczas ostatniej edycji Independent Games Festival potwierdzają, że to, co najciekawsze, znaleźć można na obrzeżach wartego miliardy dolarów przemysłu elektronicznej rozrywki
Dziewczyńska zadyma na Playstation 3 Kazimierz Rajnerowicz Media „Left Behind” doskonale wpisuje się w aktualne trendy, zgodnie z którymi w dzisiejsze gry wideo się nie gra – ich się doświadcza
Jak to się robi Agnieszka Słodownik Media O metodach operowania uwagą, z których Frank Underwood byłby naprawdę dumny
Król karnawału Paweł Schreiber Media Trevorowi uchodzi płazem to, za co inni już dawno zostaliby ukarani: morduje, molestuje, hurtowo nadużywa metamfetaminy. „Grand Theft Auto” u bram Hollywood
Jazda próbna Ludwika Mastalerz Media Intrygujące, irytujące i odklejone od filmów czy gry. Trailery, czyli rzeczywistości równoległe
D(r)eszczowiec Michał Walkiewicz Media Już teraz wiadomo, że „Heavy Rain” (PlayStation 3) nie będzie najlepszą grą wideo tego roku. I na pewno nie jest też żadną rewolucją, jak buńczucznie zapowiadano. Jej znaczenie dla rynku elektronicznej rozrywki trudno jednak przecenić