Teatr na wulkanie Katarzyna Niedurny, Piotr Morawski Teatr Publiczny protest rozpoczął się w czerwcu, nie był to jednak początek konfliktu zespołu z dyrekcją. Raczej jego kulminacja. Co dzieje się w jednym z najważniejszych polskich teatrów? – reportaż o sytuacji w TR Warszawa
Miasto powinno o nas dbać Rozmowa z Janem Dravnelem, Marią Maj i Natalią Kalitą Teatr Mam wrażenie, że obecnie nasz teatr istnieje głównie po to, żeby zaspokajać potrzeby administrowania i budowania struktur, które same w sobie stają się celem, utrudniając przy okazji ludziom pracę. Najprościej rzecz ujmując: teatr nie ma gospodarza – rozmowa z aktorami z TR Warszawa
Za chińskim firewallem Rozmowa z Piotrem Kurkiem Muzyka W Chinach nie bardzo ceni się lokalną tradycję kulturową. Na akademiach obowiązuje zachodni program: kompozytorzy uczą się aranżować pop, pianiści ćwiczą Chopina. Często słuchałem amatorów występujących w parkach, by po chwili zorientować się, że rzekomo chińska melodia to temat z „Titanica”
Miłość do tulipanowców Muzyka Kompozytor drzewołaz, znany śmieszek i dobro narodowe. Krytycy, krytyczki, artyści i artystki wspominają Krzysztofa Pendereckiego
PROJEKT SPEKTAKL: Inspicjent Rozmowa z Wojciechem Sobolewskim Teatr Inspicjent jest ostatnią instancją, on musi wiedzieć, co i kiedy ma się wydarzyć. Bez inspicjenta świat teatralny się nie załamie, ale dzięki niemu nie ma paraliżującego lęku
Znaczenia boskich słów Rozmowa z Grzegorzem Jarzyną Teatr Kościół w Polsce ma bardzo duży wpływ na politykę i życie publiczne, ale jednocześnie nie radzi sobie z radykalnymi postawami wewnątrz wspólnoty. Swoim cichym przyzwoleniem często legalizuje je i używa ich do walki z tymi, co inaczej myślą
Nic nie czuję Paweł Soszyński Teatr „Druga kobieta” w TR Warszawa staje się banalną opowieścią o rozkapryszonej gwieździe, która czuje oddech starości na karku
Ugrzązłem w bagnie krwi... Joanna Targoń Teatr „2007: Macbeth” to nie tyle interpretacja dramatu, ile wariacja na jego temat. To film, który żywi się innymi filmami: kinem ekspresjonistów, Lynchem, Coppolą czy Kubrickiem – o spektaklu na DVD
Dwadzieścia pięć tysięcy artystów Rozmowa z Jonathanem Millsem Teatr Czym może być Festiwal w Edynburgu w czasie, w którym Wielka Brytania jest gospodarzem Igrzysk Olimpijskich? Skoro przez londyńskie stadiony przewija się nowe pokolenie sportowców, my zaprosiliśmy nowe pokolenie artystów
Chciałem napisać oryginalną „Pasję” Rozmowa z Krzysztofem Pendereckim Muzyka Zmarł Krzysztof Penderecki. Przypominamy rozmowę z kompozytorem, którą publikowaliśmy w „Dwutygodniku”
„Nosferatu” Grzegorza Jarzyny Paweł Soszyński Teatr Wieczność i mrok – to gotyckie atrybuty wampira. Wieczność i mrok to także atrybuty wspomnienia, pamięci – zdaje się dopowiadać Grzegorz Jarzyna w „Nosferatu”
Uwertura wampiryczna Mateusz Żurawski Teatr Postać wampira elektryzowała. Nikt jednak nie wiedział, kto kryje się za groteskową maską. Kiedy odnaleziono listę płac, nikt nie potrafił powiedzieć, kim jest Max Schreck