Co robi choreografka? Teresa Fazan i Katarzyna Słoboda Teatr By budować publiczność tańca współczesnego i znaczenie tej dziedziny, potrzebne są sceny i miejsca, które taniec pokazują regularnie. Publiczność nie oswoi się i nie zrozumie znaczenia sztuki, którą widzi okazjonalnie
Tygiel form Monika Pasiecznik Muzyka W książce „Zdobywcy scen akustycznych” Lukáš Jiřička pokazuje, jak cienka jest granica między muzyką, teatrem, sztukami wizualnymi. Jak płynna jest rola kompozytora, dramaturga i reżysera
Eksperyment jest naszym obowiązkiem Rozmowa z Michałem Januszańcem Muzyka Słuchowiskami zamawianymi przez Instytut Teatralny zainteresowanych jest w radiowej Trójce nawet 200 tys. osób. To wręcz onieśmiela, czuję wielką odpowiedzialność. Dlatego staramy się znaleźć balans między eksperymentem i komunikatywnością – to w słuchowisku największe wyzwanie
Nie lubię jeść po kimś Rozmowa z Maciejem Nowakiem Teatr Powraca idea teatru popularnego. Będziemy szukali raczej takich form, które ludzie będą lubić. Zniecierpliwienie teatrem niezrozumiałym, teatrem, w którym czujesz się zagubiony, jest coraz większe
Ojciec zostaje w domu Rozmowa z Dorotą Buchwald Teatr Pracujemy ze sobą 30 lat. Maciej Nowak jest osobą bardzo ważną – dla mnie i Instytutu. Nie wyobrażamy sobie sytuacji, że Nowaka z nami nie ma
KOLEKCJA TEATRALNA: Wysoka śmiertelność teatru Teatr Rozmawiamy o teatralnych archiwach, digitalizacji, rejestracji filmowej w teatrze i teatralnych powidokach. W NInA wystartowała Kolekcja Teatralna online
SŁOWACKI. DRAMATY WSZYSTKIE: „Horsztyński” Agata Diduszko-Zyglewska Teatr Agnieszka Olsten, realizując „Horsztyńskiego” w Instytucie Teatralnym, nie nałożyła na tekst Słowackiego żadnej własnej kalki ani interpretacji. Aktorzy czytali swoje kwestie znad pulpitów nutowych
SŁOWACKI. DRAMATY WSZYSTKIE: „Mindowe” Agata Diduszko-Zyglewska Teatr „Mindowe” to preludium twórczości Słowackiego – ale są w nim zawarte późniejsze tematy poety: antyklerykalizm, fascynacja Szekspirem i przenikliwość dotycząca politycznych mechanizmów
SŁOWACKI. DRAMATY WSZYSTKIE: Ksiądz Marek Agata Diduszko-Zyglewska Teatr Wśród dotychczasowych inscenizatorów projektu „Słowacki. Dramaty wszystkie”, Goźliński – tu entuzjazm każe mi sięgnąć do dyskursu sportowego – bez wątpienia zasługuje na pozycję medalową
SŁOWACKI. DRAMATY WSZYSTKIE: „Beniowski” Agata Diduszko-Zyglewska Teatr Majewski zdecydował się zrealizować swój projekt „Beniowski” w konwencji czysto kabaretowej. I poległ, śmieszną śmiercią
SŁOWACKI. DRAMATY WSZYSTKIE: „Król-Duch” Agata Diduszko-Zyglewska Teatr W swoim „Królu-Duchu” Korczakowska zdaje się pytać: co by było, gdyby znalazł się w Polsce kompozytor podobnej rangi co Wagner i wziął na warsztat naszą mitologię, posługując się dziełem Słowackiego?
SŁOWACKI. DRAMATY WSZYSTKIE: „Anhelli” w reż. B. Wysockiej Teatr B. Wysocka: „Moim zdaniem, Anhelli nie nadaje się do inscenizacji, lub – inaczej – inscenizacja nie spełnia tego tekstu. Stąd poszukiwanie formy dużo bardziej otwartej i niedookreślonej, półformy”