Mur nie upadł Piotr Morawski Teatr W bydgoskim „Murze” Justyny Lipko-Koniecznej i Justyny Sobczyk parodia ma siłę krytyczną, pokazuje, jak ta opowieść jest dyskontowana politycznie, gdy tymczasem pełna jest pęknięć i nieciągłości
Nokaut Piotr Morawski Teatr Spektakl Teatru 21 pokazuje narracje na temat niepełnosprawności, wyrywa ją z bezpiecznej prywatności i ostentacyjnie demonstruje praktyki dyskursywne, które w istocie wytwarzają niepełnosprawność
Wróg tam jest, ale go nie widać Piotr Morawski Teatr We „Wrogu – instrukcji obsługi” Justyny Sobczyk teatr staje się strefą zmilitaryzowaną. Żyrandol jest elementem obrony. Wisząca nad oknem sceny maska – tarczą. Publiczność szybko zostaje przeszkolona na okoliczność ewakuacji. Teraz w grze we wroga jesteśmy już wszyscy
Wojownicy optymizmu Witold Mrozek Teatr „Superspektakl” Justyny Sobczyk i Jakuba Skrzywanka to społeczna bajka dla dorosłych, która wzrusza, cieszy i trochę poucza – ale nie żenuje
Czas aktorów Piotr Morawski Teatr W „Szewcach” Sobczyk mówi o emancypacji zespołów aktorskich, chcących i będących w stanie walczyć o teatr. Najpierw był Wrocław, teraz w obronie wartości i jakości swojej pracy staje zespół bydgoskiego Teatru Polskiego
Jak pokonać węża Piotr Morawski Teatr „Indianie” to dobra zabawa, ale też szkoła wychowania obywatelskiego, wspólnego działania dla dobra ogółu. By pokonać węża, trzeba działać razem. Na scenie i na ulicy
Chromosom teatru Rozmowa z Justyną Sobczyk Teatr „Naszym celem nie jest dzielenie się niepełnosprawnością. Nasi aktorzy, osoby z zespołem Downa, żyją w Polsce, w Warszawie, mają między 18 a 43 lata i mnóstwo rzeczy do opowiedzenia” – mówi twórczyni Teatru 21, laureatka nagrody „Kamyk” Puzyny
Oj, czy zna? Rozmowa z Justyną Sobczyk Teatr „Na początku pracy otrzymałam rysunki dzieci na temat ojczyzny. Na obrazkach były głównie: flaga biało-czerwona, orzeł w koronie, samoloty, groby, żołnierze, pistolety, granice” – mówi reżyserka „Ojczyzny”