Jak piasek po kaczce Jakub Popielecki Literatura „Kaczki” to przede wszystkim opowieść o człowieku w kapitalizmie: o tym, jak opresja ekonomiczna nakręca opresję społeczną. Ale Kate Beaton nie anonsuje nam problematyki, nie używa wykrzykników ani wielkich liter
Złodziej w domu Piotr Kowalczyk Muzyka Płyta „Ignorance” The Weather Station mogłaby być ślicznym, kameralnym i budzącym uczucie beztroski albumem. Takim, którego najlepiej posłuchać w samochodzie ze znajomymi w drodze na jakiś festiwal. Jest jednak czymś zgoła przeciwnym
Bogini chaosu Olga Drenda Muzyka Grimes, jako artystka (czy raczej projekt multimedialny), to ciekawy przypadek: mając do dyspozycji ogromne możliwości technologiczne i lata doświadczenia, produkuje (przede wszystkim samodzielnie) muzykę, która wciąż ma nieco garażowy, półamatorski chwilami charakter
Smutny jak Drake Borys Dejnarowicz Muzyka Na czym polega oryginalność Drake'a? Wystawia on na widok swoje najgorsze cechy – narcyzm oraz skłonność do użalania się nad własnym losem. Pogrążone w egocentrycznych halucynacjach piosenki mówią nam więcej o kulturowym „tu i teraz” niż ambitna i zaangażowana twórczość raperów w rodzaju Kendricka Lamara
Zamiast muzyki przyszłości Olga Drenda Muzyka Grimes w swojej twórczości kieruje się szlachetną zasadą słuchania bez uprzedzeń. Wydaje się, że wymarzony efekt to brzmienie, w którym przytulą się do siebie Skrillex, Mariah Carey i koreański K-pop. Rezultat takiego połączenia niestety rozczarowuje
KULTURA ŚRODKA: Trzecia droga Marceli Szpak Muzyka Kiedy po kwadransie koncertu ubrany w szlafrok i kapcie pianista rozwala sobie głowę o klawiaturę instrumentu, po czym, brocząc krwią, jakby nigdy nic gra dalej utwory Mozarta i Lady Gagi, możesz mieć pewność, że jesteś na koncercie Gonzalesa
Moralny nieład Eliza Szybowicz Literatura Nie da się zwięźle powiedzieć, o czym są opowiadania Alice Munro – jednej z najwybitniejszych pisarek współczesnych, do niedawna nieznanej w Polsce. Jedno jest pewne: działają z wielką siłą