BZIK: Kulki, gumki i medale Adam Pluszka Obyczaje Podnoszę rzeczy z ziemi, odkąd pamiętam. Kiedy chodzę i wiem którędy oraz dokąd, nie rozglądam się, patrzę pod nogi. Kiedyś myślałem, że ten mój spuszczony wzrok to nieśmiałość, ale przecież nie jestem nieśmiały
Przeszłość najechała teraźniejszość Rozmowa z Tomaszem Kowalskim Muzyka Kolekcjonuję płyty z muzyką ilustracyjną, które przez dziesiątki lat nawet nie zostały rozpakowane. To mit, że w internecie znajdziesz wszystko. Nie sądzę, by on cokolwiek unieważniał. To po prostu równoległy byt
Z własnej kieszeni Rozmowa z Wernerem Jerke Sztuka Każdy kolekcjoner marzy o własnej przestrzeni. Ta myśl dopada, kiedy na ścianach w domu zaczyna brakować miejsca i musisz chować rzeczy do piwnicy – 24 kwietnia w niemieckim Recklinghausen otwiera się Museum Jerke, poświęcone współczesnej sztuce polskiej
Jaka sztuka jutro Karol Sienkiewicz Sztuka Zrezygnować z międzynarodowych kolekcji sztuki współczesnej to tyle, co przestać tłumaczyć literaturę obcą i wyrzucić za okno część własnej
Szczególny stan posiadania Stach Szabłowski Sztuka Kiedy ponad dekadę temu student informatyki z Krakowa pojawił się w jednej z warszawskich galerii z dwoma tysiącami w kieszeni, został potraktowany jak prawdziwy kolekcjoner. Była to samospełniająca się przepowiednia
Tłum sytych malarzy Jacek Szczepanek Sztuka Moda na kolekcjonowanie obrazów jest w Indonezji świeża i przyszła z Chin. Ale i tak znacznie wyprzedza funkcjonowanie publicznych instytucji artystycznych – w tym 240-milionowym kraju jest tylko jedno państwowe muzeum sztuki
Sztuka w Polsce? Przecież ona nie istnieje! Rozmowa z Osmanem Djajadisastra Sztuka W Niemczech pod koniec szkoły cała klasa jedzie z nauczycielem na wycieczkę do jakiegoś kraju. Mój nauczyciel wybrał Polskę. Na początku przypadek odegrał dużą rolę, ale później pojawiła się fascynacja polską kulturą, której pozwoliłem się rozwijać
Jestem poszukiwaczem przygód Rozmowa z Tomaszem Platą Sztuka Kolekcjonerzy wykonują świetną pracę nie tylko dla siebie. Jeśli rośnie w Polsce przekonanie, że sztuki wizualne są czymś istotnym, to nie wzięło się ono z działalności publicznych instytucji, a z pracy prywatnych galerii i boomu kolekcjonerskiego sprzed paru lat