Maski i mity Stanisław Godlewski Teatr W „Larvie” gniewne okrzyki i elementy sztuki walki wytwarzają na scenie postać wojowniczki. Być może właśnie temu ma służyć odprawiany rytuał – przywołaniu ducha nieposkromionej kobiecej siły
Wirus tańca Teresa Fazan Teatr Używając rozmaitych choreomanii – odnotowywanych od średniowiecza epidemii tanecznych – i kolektywnych technik cielesnej partycypacji, „Trucizna” Marty Ziółek zabiera nas w ekspresyjną podróż po pozornie odległych technikach tańca
Rytuały schyłkowego antropocenu Paweł Soszyński Teatr Teatr z „Innych tańców” i okolic jest bardziej tradycyjny, niż się wydaje. Twórcy przestrajają go na nowe fale, co wymaga powrotu do wstępnej sytuacji teatralnej, wolnej jedynie od teatralnych konwencji. Blisko stąd do rytualnego momentu zerowego
Strzeżcie się Pameli Karolina Plinta Teatr W „Pameli” dostajemy rewers zainteresowań Marty Ziółek, która nie tylko z fascynacją obserwuje nadchodzącą, napędzaną neoliberalizmem katastrofę, ale pyta, co nastąpi po niej. A może nastąpić pełny odlot, oświecenie albo szaleństwo
Czekając na Pamelę Paweł Soszyński Teatr W „Is it Pamela” Marty Ziółek bogini jeszcze nie nadchodzi, gubi się w letnich etiudach i wprawkach, a nad bezmiarem wód wciąż unosi się ciemność. Ale czuć, że Pamela jest już blisko, tuż za rogiem
Karmienie demonów Rozmowa z Marią Stokłosą Teatr W „Złotych demonach” podczas performowania dysponujemy sporą ilością materiału, który destylujemy intuicyjnie w czasie rzeczywistym. Fascynuje mnie ten bałagan, mam do tego bałaganu zaufanie
Yes logo Paweł Soszyński Teatr Glow z fantomowym kotkiem, Beauty, Coco czy High Speed to komponenty teatralnej psylocybiny, którą „Zrób siebie” uwalnia powoli do krwiobiegu widowni. Marki jako tripy – to od nas zależy, czy ta przygoda zakończy się odlotem, czy paranoją
Taniec powinien być barbarzyńcą Rozmowa z Martą Ziółek Teatr Ciała, które spotykam, zawsze mediują tematy autokreacji, dyscyplinowanej podmiotowości, popkulturowych fascynacji. Obrazowość ciała nie może przeważyć nad jego doświadczeniem współczesności
Instalacja XXL Deluxe Anka Herbut Teatr „5 rzeczy albo kilka twierdzeń o choreografii” Marty Ziółek dotyczy kanonu, ale taniec czerpie w nim garściami ze street dance'u. Trzeba być czujnym, choreografka żongluje wszystkim, co ma w zasięgu ręki
Oszołomy mody Paweł Soszyński Teatr „Twerk like a teen spirit” trudno umiejscowić na mapie performatywnej. Jesteśmy gdzieś na pograniczu wiksowej szarży z blokowisk, kasety VHS, na którą kiedyś nagrywało się całonocne maratony MTV i prozy Masłowskiej
Matematyka instalacji Anka Herbut Teatr Leibniz pisał, że świat rządzi się regułami matematycznymi. Że jest pewna ukryta struktura wszechświata i że można ją zapisać według wzoru. Dla Hirszfeld i Ziółek taką zasadą organizującą całość „MONadOLOGIi” okazała się liczba 14. Dlaczego?
Patyk robi to, co chce Anka Herbut Teatr Spektakl Ziółek i Holzinger działa w trybie asocjacji i zapożyczeń. Korzysta z ruchowych pomostów, przerzucanych od jednej myśli do kolejnej i składających się na alogiczny trip performatywny