Muzyka na zgliszczach Krzysztof Marciniak Muzyka Mam wątpliwości, czy w świecie katastrofy klimatycznej muzyka eksperymentalna pozbawiona wyraźnej funkcji społecznej będzie jeszcze komukolwiek potrzebna – relacja z tegorocznej odsłony Sanatorium Dźwięku
ARTYSTKA W ARCHIWUM: Czym jest nagranie? Antoni Michnik Muzyka Grupie badaczy udało się wydobyć audialne ślady z nowych źródeł. Dziś możemy wsłuchać się w ślad głosu sprzed niemal 160 lat, zarejestrowanego na długo przed pojawieniem się fonografu
Rękodzieło i performans Jan Topolski Muzyka Choć piąty turnus Sanatorium Dźwięku w Sokołowsku mógł się w ogóle nie odbyć, oszołomił bogactwem programu i porządnej roboty
Upadek, nie zmierzch Michał Libera / Daniel Muzyczuk Muzyka Nie obwieszczaliśmy końca epoki nagrań, lecz pytaliśmy: czy na pewno jej chcemy? Kuratorzy festiwalu Sanatorium Dźwięku w Sokołowsku odpowiadają Adamowi Wiedemannowi i Rafałowi Wawrzyńczykowi
Zmierzch nagrań? Adam Wiedemann / Rafał Wawrzyńczyk Muzyka Utopia powrotu do „czasu bez nagrań” tylko z pozoru wygląda na niewinny eskapizm, w istocie jest niestety podszyta elitaryzmem: dostęp do muzyki zyskuje w niej garstka wybranych – poeci dialogują na temat tegorocznego Sanatorium Dźwięku w Sokołowsku
Muzyka na marach Artur Szarecki Muzyka Na Avant Avant Garde zwrot ku przeszłości, animowanie umarłych koncepcji i technik, tworzy złożoną grę aluzji, napomknień, sugestii, zwiastunów
CIAŁO/UMYSŁ: Co na to James Bond? Anna Diduch Teatr Postać Teremena ze „Szpiega” Laszuka/Libery to wręcz archetyp remiksowego bohatera: osoba uwikłana politycznie, obdarzona artystyczną wrażliwością i naukowym sprytem
Obojętność architektury Grzegorz Piątek Sztuka Powierzone brytyjskiemu architektowi Davidowi Chipperfieldowi tegoroczne Biennale Architektury zapowiadało się raczej na spokojny spacer w kulturalnym towarzystwie niż na badawczą wyprawę w nieznane. Tymczasem...
Słuchanie przez architekturę Rozmowa z Katarzyną Krakowiak i Michałem Liberą Sztuka Perspektywa dźwiękowa wprowadza nowe wątki do dyskusji o architekturze – mówią autorzy wyróżnionego właśnie na Biennale Architektury Polskiego Pawilonu