Pieśni w pleśni Bartosz Nowicki Muzyka Obsesyjność powtórzeń, klaustrofobiczna przestrzeń dźwiękowa, „dziwne” przejścia tonalne, powykrzywiane melodie, szumiące obiekty – wszystko to wywołuje na „Now!” poczucie osaczenia i przygnębienia. Nie jest to łatwa rozrywka. To w ogóle nie jest rozrywka!
400: Puszczając oko Lorelai Woch Muzyka Na albumie „Viewfinder” Wendy Eisenberg z doświadczenia laserowej korekcji wzroku robią przyczynek do rozważań na temat punktów siedzenia i widzenia. „Co tracimy, kiedy zaczynamy widzieć rzeczy klarownie?”
Marzenie Adeli Bartosz Nowicki Muzyka Czego tu nie ma? Z pewnością nudy, konwencji i ograniczenia regułami. W okolicznościach obopólnego zaufania i intuicyjnego zrozumienia Współgłosy są w stanie odnaleźć swobodę twórczą w każdej estetyce i przefiltrować ją przez swój temperament
KULTURA DOSTĘPNA: Bardziej rozwinięty zespół Jakub Knera Muzyka Chcemy się pokazać. Niech rządzący zobaczą, że osoby z niepełnosprawnościami coś robią! A nie tylko komisje i komisje – rozmowa z muzykami zespołów Współgłosy i Remont Pomp
Dobre intencje Bartosz Nowicki Muzyka W swoich multiinstrumentalnych projektach Szymon Wójcik i Szymon „Pimpon” Gąsiorek nie ulegają pokusie epickiego rozmachu, typowego dla wieloosobowych składów wywodzących się z tradycji jazzowej
Nic nie bierze się z powietrza Rozmowa z Matyldą Gerber Muzyka Kiedy przyznawałam, że zawodowo prowadzę badania naukowe, automatycznie deprecjonowano moje zaangażowanie i umiejętność gry na instrumencie. Mówiono, że w takim razie muzyka to moje hobby – tłumaczy saksofonistka zespołów Ślina i sneaky jesus
Bębny i rytuały Rozmowa z Hubertem Zemlerem Muzyka Nawet gdy improwizuję, myślę dużą formą, długim odcinkiem czasowym. Lubię siebie i publiczność wciągnąć w jakąś historię. Siadam w danym miejscu, jednoczę się z nim, dostosowuję się do tego, co mnie otacza, do ludzi, nastroju i akustyki
Zgromadzenie doświadczeń Bartosz Nowicki Muzyka Minęło raptem osiem miesięcy feralnego 2020 roku, a Wacław Zimpel ma już na koncie cztery premiery płytowe. Dwie solówki i dwie nagrane z wizjonerami eksperymentalnej muzyki elektronicznej. To z pewnością jeden z najbardziej spektakularnych momentów w karierze artysty
Jazz Czarnego Atlantyku Rafał Księżyk Muzyka Muzyka Sons of Kemet osadza jazz w żywej, tętniącej przestrzeni pomiędzy Afryką, Wyspami Karaibskimi, obu Amerykami i Wielką Brytanią. Na „Your Queen Is a Reptile” zmurszałej chwale imperialnej monarchii przeciwstawiona jest sieć powiązań biegnących ponad czasem i przestrzenią
Moc spotkań Rozmowa z Mikołajem Trzaską Muzyka Andrzej Stasiuk powiedział mi niedawno piękną rzecz: „Żeby się spotykać, trzeba ze sobą pracować”. Na tym polega sens muzyki improwizowanej. Nie ma kompozytora, który ustawia dźwięki, ale jest kilku muzyków grających razem
Powrót wielkiej bandy Artur Szarecki Muzyka Gdy jazz stał się gatunkiem niszowym, utrzymanie big-bandu liczącego kilkanaście osób okazało się bardzo trudne. W 2014 roku byliśmy jednak świadkami renesansu tego typu zespołów
Uwierz w ducha! Jan Błaszczak Muzyka Dystans i ironia – nieodłączny oręż postmodernizmu – trochę się jakby przytępiły. Coraz większy rezonans wywołuje muzyka odwołująca się bezpośrednio do sfery duchowej