Szkoła uczuć według Corellego Jędrzej Piaskowski Muzyka Pod oczywistą i słodką skorupką utworów Arcangela Corellego kryje się żywa, totalna, wzruszająca wizja jednostki, śmiało wyzywająca na pojedynek spory kawał współczesnej kultury
Podsumowanie – muzyka popularna Jacek Sobczyński Muzyka Rok 2012 upłynął bez muzycznych arcydzieł, zapamietamy go głównie ze wzgledu na śmierć Whitney Houston. Nie oznacza to jednak, że był on dla muzyki popularnej rokiem straconym
Misteria Paschalia 2012 Dariusz Czaja Muzyka Z „Pasją Mateuszową” mam fundamentalny problem. Zawsze ten sam: to nie tylko muzyka na tematy religijne, to jest, w sensie ścisłym, muzyczna teologia
Muzyka w Wenecji Krzysztof Kwiatkowski Muzyka Najważniejszą ceremonią na każdym z organizowanych przez Biennale di Venezia festiwali jest uroczyste wręczenie nagrody Złotego Lwa, przyznawanej za całokształt muzycznego dorobku. W tym roku otrzymał ją Peter Eötvös
Zderzenia czołowe Rozmowa z Michałem Bristigerem Muzyka Żyjemy w kraju, który patrząc wstecz żyje bez żalu, patrząc w teraźniejszość – bez odpowiedzialności, a patrząc w przyszłość – bez utopii
Ornament Adam Wiedemann Muzyka „Transkrypcje” Michała Bristigera wzbudzają w nas to samo, co w jej autorze dwie ostatnie symfonie Lutosławskiego: „podziw zmieszany z onieśmieleniem”. Jej grubość „potęguje nasze uznanie”, jednocześnie „żąda od nas ponowienia naszego doświadczenia”
Tarantella, Neapol, barok Rozmowa z Pino de Vittorio/Antonio Florio Muzyka „Tarantyzm jako zjawisko skończył się już dawno, ale duch, tożsamość tego zjawiska wciąż żyje”. „We Włoszech ignoruje się zupełnie muzykę dawną, tu wciąż istnieje kult opery, bel canta”. Muzycy Pino de Vittorio i Antonio Florio w rozmowie z Dariuszem Czają
Rossini według Marka Minkowskiego Bogusław Deptuła Muzyka Nie lubię Rossiniego, ale jakie to ma znaczenie, kiedy dyryguje Marc Minkowski