Na przykład złoty skafander Rozmowa z Pawłem Althamerem Sztuka Zakładam go sobie i mogę doświadczyć, jak to jest chodzić w czymś takim po świecie. Ludzie mają cię za kosmitę, ale zyskujesz nową tożsamość. To jak szamańskie wchodzenie w ciało kruka. Czy to jest gorsze od technologii 3D, czy 4D, które przenoszą w inną rzeczywistość?
Jak napisać „Dzieci z Bullerbyn 2”? Rozmowa z Krzysztofem Gawronkiewiczem i Łukaszem Gorczycą Sztuka Sztuka pozwala zmieniać perspektywę. Chcemy oswajać dzieci z myśleniem o tym, że są wolne w postrzeganiu świata. Mogą patrzeć na różne rzeczy lub sprawy do góry nogami – mówią twórcy „Bałwana w lodówce”, nowej książki dla dzieci o sztuce współczesnej
OSTATNIA DEKADA: Moda na sukces Karol Sienkiewicz Sztuka Odkąd weszliśmy do Unii Europejskiej, w sztuce zapanowała moda na sukces. Już nie ten wyimaginowany czy sztucznie napompowany. Teraz liczyło się tylko najwyższe miejsce na podium
Pojazd Karol Sienkiewicz Sztuka Pod zamkiem krzyżackim w Świeciu pojawił się wrak autobusu. W kilkanaście dni zmienił się w białe widmo – arkę, którą traktor przeciągnął na rynek miasteczka. Przedsięwzięcie firmował Paweł Althamer i lokalny dom kultury
Fabryka rzeźb Althamera Karol Sienkiewicz Sztuka Jest tu i matka z dzieckiem, i osoba na wózku, postacie wysokie i niskie, wyprostowane i przygarbione – z okazji przeniesiania polietylenowych figur Althamera do Wrocławia przypominamy recenzję z berlińskiej wystawy
Szaman bródnowskiego plemienia Karol Sienkiewicz Sztuka Specjalizujące się w sztuce brytyjskie wydawnictwo Phaidon, opublikowało właśnie książkę poświęconą Pawłowi Althamerowi. Artysta dołączył tym samym do grona „klasyków współczesności”. Ale określenie „klasyk” jakoś do niego nie pasuje
PRASKIE QUADRIENNALE: Luzowanie gorsetu widowni Karol Sienkiewicz Sztuka Mówiąc szczerze, tropienie relacji między teatrem a sztukami wizualnymi mało mnie interesuje. Ale pytanie postawione przez kuratorki Polskiego Pawilonu, jak tam, po drugiej stronie, wyobrażają sobie moją – czyli widza – rolę, rozbudza wyobraźnię
Wystawa „Schizma. Sztuka polska lat dziewięćdziesiątych” w CSW Bogusław Deptuła Sztuka Sztuka lat dziewięćdziesiątych to na pewno ostatnia zamknięta epoka w najnowszych dziejach sztuki polskiej. „Schizma” w warszawskim CSW spogląda na nią badawczo
1989: Brukselski nalot złotych kombinezonów Karol Sienkiewicz Sztuka 4 czerwca 2009 roku, przebrany w złoty kombinezon, wsiadłem na pokład samolotu Polskich Linii Lotniczych, aby zrealizować fantazję Pawła Althamera