Emocje równoległe Klara Cykorz Film Klucz do sukcesu Almodóvara w Polsce tkwi w swojskości. To nie jest kino rewolucyjne, ale jest to kino, w którym można się było i wciąż można się odnaleźć
Ból, biel i blask Adam Kruk Film „Ból i blask” jest dziełem hiperalmodóvarowskim, pełnym ikonograficznych zapożyczeń z jego wcześniejszej twórczości. Almodóvar tworzy dziś raczej historię kina niż filmy
Ospały Pedro Jakub Socha Film Almodóvar tam, gdzie nie może, zaraz śle kostuchę – śmierć goni śmierć. Ktoś powie, że to po prostu ekonomia wypowiedzi, umiejętność opowiadania skrótem. Mnie się zdaje, że jednak łatwizna
Nowe Horyzonty (5): Historie rodzinne Jakub Socha Film W „Sieranevadzie”, najnowszym filmie Cristi Puiu i jednocześnie najlepszym na tegorocznych Nowych Horyzontach, kamera nie rusza się z jednego mieszkania przez trzy godziny
Porno – kryzys Almodóvara Adam Kruk Film W nowym filmie Almodóvara najtrafniejszy jest tytuł. Całość przelatuje przed oczyma niczym odrzutowiec, nie pozostawiając po sobie wiele ponad rozczarowanie
SŁOWACKI. DRAMATY WSZYSTKIE: Vicky Cristina Balladyna Marta Cabianka Film „Balladyna” anachroniczna? Analiza współczesnego kina emancypacyjnego udowadnia, że bohaterka Słowackiego posuwa się dalej, niż większość kobiet walczących z męskim porządkiem
Lustro Almodóvara Paweł Soszyński Film Almodóvar postanowił w swoim najnowszym filmie spojrzeć w lustro. Takie spojrzenie zazwyczaj oślepia. „Przerwane objęcia” opowiadają historię tego spojrzenia
PINA BAUSCH (1940-2009): Zatańcz ze mną Tomasz Cyz Teatr Zbliżenie na Pinę Bausch. Smukłe, chude ciało jak posąg. Ciało, które było w stanie wyrazić więcej niż słowo. Bo nigdy nie mówiło wprost. Dosadnie. Odsyłało dalej. Odsłaniało
PINA BAUSCH (1940-2009): Pina z Cheshire Łukasz Drewniak Teatr Przed pokazami Tanztheater Wuppertal, otwierającymi Sezon Kultury Nadrenii Północnej-Westfalii – Tam'Tam, przypominamy teksty o twórczości Piny Bausch powstałe dla dwutygodnik.com po jej nagłej śmierci w czerwcu 2009 roku
„Vicky Cristina Barcelona”, reż. Woody Allen Michał Fopp Film Czy można zakończyć scenę pocałunku atakiem wrzodów żołądka i zrobić przy tym inteligentną komedię romantyczną? Tak, nowy Woody Allen pokazuje, jak to zrobić