Ludzie na pętli Jakub Bożek Muzyka Muzycy Lotto zamiast uczłowieczać loopy, odczłowieczają własne ręce i stopy – zmieniają je w perfekcyjne interfejsy pośredniczące między instrumentami a aparaturą studyjną
Nowa herstoria organów Bartosz Nowicki Muzyka Ożywienie we współczesnej muzyce komponowanej na organy piszczałkowe jest dość zaskakujące. To w końcu instrument bardzo elitarny. Grupa młodych kompozytorek, wymykających się gatunkowym podziałom, pisze od kilku lat nowy rozdział jego historii
Muzyka totalna Michał Wieczorek Muzyka Wacław Zimpel już dawno porzucił scenę jazzową na rzecz imprez szeroko pojętej muzyki eksperymentalnej. Album „Massive Oscillations” jest więc logicznym krokiem w jego karierze. Zbiera wszystkie dotychczasowe fascynacje: drony, indyjskie ragi, elektronikę, jazz, krautrock i minimalizm
Granice dyskomfortu Adam Suprynowicz Muzyka Pietraszewski, od ubiegłego roku szef Sacrum Profanum, postanowił ponownie połączyć ogień z wodą, zestawiając ze sobą żywioły muzyki alternatywnej i współczesnej. Zapowiadał zadziornie „dyskomfort”, obcowanie z „innym”
POWOLNOŚĆ: Grać najwolniej Jan Topolski Muzyka John Cage stał się mimowolnym patronem slow music. Niewątpliwie zaważyła na tym prowadzona przez niego w utworach, wywiadach czy tekstach kampania na rzecz ciszy. Twierdził, że buduje ona narrację na takich samych prawach jak dźwięki
Zwrot minimalistyczny Artur Szarecki Muzyka Czy polska alternatywa przeżywa właśnie pełnokrwisty romans z minimalizmem? Mogą o tym świadczyć trzy tegoroczne płyty wydane przez prężnie działającą krakowską wytwórnię Instant Classic
Chętnie zamieszkałbym w studio Rozmowa z Wacławem Zimplem Muzyka Pod koniec liceum zacząłem słuchać Steve’a Reicha, którego podsunęła mi siostra. Później minimalizm stale do mnie powracał. Chciałem, żeby mój solowy album „Lines” był enklawą spokoju, bo świat jest dziś w nieprawdopodobnym chaosie
Między biegunami Artur Szarecki Muzyka Polsko-amerykański kwartet Ziporyn / Zemler / Zimpel / Riley porusza się na osi, której skrajne punkty wyznaczają współczesna kompozycja i jazzowa improwizacja. Efektem jest intymna, pełna detali muzyka
Wszystko w porządku Jakub Bąk Sztuka Na wystawie „Nowy porządek” w kolekcji Grażyny Kulczyk nie nastąpiło żadne istotne przewartościowanie, a jedynie konstatacja oczywistego faktu, że słownik post-minimalizmu jest zróżnicowany, atrakcyjny, osadzony w historii i aktualny zarazem