Ślimak na klawiaturze Krzysztof Stefański / Wioleta Żochowska Muzyka Tegoroczny wrocławski festiwal Musica Electronica Nova rozgrywał się przede wszystkim pomiędzy tym, co naturalne, i tym, co sztuczne; między tym co dominujące i opresyjne, a tym, co uciskane i inne
Populizmy nowej muzyki Wioleta Żochowska Muzyka Scena muzyki współczesnej w dużym stopniu przypomina to, co dzieje się w krajowej polityce. Dominują ścierające się „prawica” i „lewica”, każda traktująca słuchaczy jak potencjalnych wyborców
Flet jest ważny Rafał Wawrzyńczyk Muzyka Utwory na flet miały w XX wieku kluczowe znaczenie dla rozwoju muzyki współczesnej. Ewa Liebchen i Bôłt Records na płycie z muzyką środkowoeuropejskich kompozytorów dopisują do tej historii własny rozdział
Projekt „Rysa” Adam Suprynowicz Muzyka Polska opera potrzebuje eksperymentu jak powietrza. Jakkolwiek oceniać poszczególne odsłony „Projektu P”, wniosły one do gmachu najważniejszej polskiej opery nowy rodzaj myślenia
Sacrum Profanum 2012: sercem, uchem, szkiełkiem i okiem Maciej Jabłoński Muzyka Czy istnieje wspólna kategoria łącząca estetykę zaprezentowanych na festiwalu twórców? Chyba nie. Każdy z nich inaczej dąży do wykształcenia własnego idiomu stylistycznego, usiłując odnaleźć swoje miejsce w świecie
MUZYKA 2.1: Sławomir Kupczak Filip Lech Muzyka „Odbiorca mojej muzyki nie zawsze ma świadomość, że nie traktuję pewnych muzycznych gestów zapisanych w partyturze na poważnie” – mówi o ryzyku używania humoru kompozytor