Irracjonalność władzy Paweł Soszyński Teatr Siedźcie przed telewizorami – mówią Strzępka i Demirski w „Klątwie” – oglądajcie program live o swojej katastrofie. W końcu z fatum nikt nie wygra. Nie ma w tej sprawie referendum
Klatka na próżność Mateusz Węgrzyn Teatr Mityczna Eurydyka nie jest postacią aktywną, w „Cieniu. Eurydyka mówi:” Kleczewskiej wreszcie się odzywa, ale jest to mowa końcowa wiecznie przegranej
BACKSTAGE: Eurydyka mówi Rozmowa z Elfriede Jelinek Teatr Większość twierdzi, że pisze się z doświadczenia, jakie dostarcza życie. Ja jestem przykładem piszącego trupa, który nie umarł, czymś w rodzaju zombie
Samba z bogami Justyna Jaworska Teatr „Ayrton Senna” w reżyserii Kosa to spektakl-bolid. Jeśli szukamy w teatrze transgresji, to nie umiałabym spośród ostatnio widzianych spektakli przywołać żadnego o podobnej sile
„Kto się boi Virginii Woolf?”, reż. M. Grabowski Agata Chałupnik Teatr Kim są bohaterowie sztuki Edwarda Albee’go w przedstawieniu Mikołaja Grabowskiego w warszawskiej IMCE? Czy możemy dowiedzieć się o nich czegoś nowego?
Teatr to miejsce spotkania człowieka z człowiekiem Rozmowa z Lejbem Fogelmanem Rozmowy Ten, kto daje, wymaga. Jak daje tylko państwo, to jest jeden głos, jak dają prywatni, to głosów może być więcej. I więcej wymagań. Chodzi przecież o to, żeby wywołać różne reakcje, różne myśli
DRAMAT!: Dach z blachy. Komentarz Joanna Wichowska Teatr W „Blacho dachówce” Kazusek portretuje zamkniętą społeczność, której życie ogranicza się do ustawicznego powtarzania tych samych neurotycznych rytuałów. Sekrety są tu jawne, a tragedie rozgrywają się zawsze przy świadkach
DRAMAT! „Blacho dachówka” Przemysław Kazusek Teatr Pierwsza część projektu „DRAMAT!” rozstrzygnięta! Prezentujemy tekst wybrany spośród 34 nadesłanych. Premierowe czytanie w warszawskim teatrze IMKA, we współpracy z Polskim Radiem, w drugiej połowie marca
„Wodzirej” w reż. Remigiusza Brzyka Agata Chałupnik Teatr Nowy projekt Imki wpisuje się w panującą w Polsce od kilku lat swoistą modę na PRL. Zaczyna się ambitnie, twórcy wzięli na warsztat „Wodzireja” Feliksa Falka. Wybór scenariusza jest zarazem najmocniejszym i najsłabszym punktem przedstawienia
„Kwadrat w szafie” w teatrze IMKA Agata Chałupnik Teatr Jeśli kryminał jako gatunek narodził się z pozytywistycznego paradygmatu i z wiary w porządek, sens i matematykę – u Piotrowskiej pozostają z niego tylko klisze, wyjęte z kontekstu gesty