Kompozytorka wszystkożerna Michał Wieczorek Muzyka Perkusja, wiolonczela, tuba, gitara, klarnet, syntezatory, głos – na taki skład napisała swój debiutancki album Anna Meredith. I z takim zespołem wystąpi na OFF Festivalu. Ani to skład rockowy, ani klasyczny, do muzyki elektronicznej też średnio pasuje – dokładnie tak, jak twórczość Brytyjki
„Motezuma” Vivaldiego w Krakowie Marta Nadzieja Muzyka Skomponowanym w 1733 roku „Motezumą” Vivaldi, po czterech latach nieobecności w Wenecji, próbował wrócić na kompozytorski piedestał. W Krakowie zabrzmiała ona w cyklu Opera Rara
„L'oracolo in Messenia” Vivaldiego na płycie Tomasz Cyz Muzyka Po „L’oracolo in Messenia” pozostało jedynie libretto wiedeńskiej wersji – i to właśnie do niego Fabio Biondi dopisał partyturę
„Catone in Utica” Vivaldiego w Krakowie Marta Nadzieja Muzyka Czy śpiewaków Sardellego zgubiła rutyna? A może dyrygent Modo Antiquo nie powinien tak bronić się przed rekonstrukcją opery i okrasić „Katona” jakimiś muzycznymi fajerwerkami?
Odkrywanie Vivaldiego Rozmowa z Federico Marią Sardellim Muzyka Prapremierowe „Catone in Utica” w 1737 roku w Weronie przeszła bez echa, ponieważ publiczność traktowała Vivaldiego jak kompozytora poprzedniej epoki. Zupełnie się z tym nie zgadzam
Trzeba kochać Vivaldiego Rozmowa z Fabio Biondim Muzyka Vivaldi robił wiele, by jego muzyka wciąż cieszyła się uznaniem. Zdawał sobie sprawę, że jego czas mija, ale starał się za wszelką cenę nie wypaść z muzycznego obiegu. Nie udało się
Vivaldi znów w Krakowie Marta Nadzieja Muzyka Finał trzeciego sezonu Opery Rary był elektryzujący. Fabio Biondi przywiózł do Krakowa zrekonstruowaną operą Vivaldiego „L’oracolo in Messenia”
Orlando furioso Dariusz Czaja Muzyka W dziedzinie marketingu (antymarketingu!) twórcy festiwalu Opera Rara osiągają powoli szczyty niedorzeczności. Szczęśliwie nie opakowanie świadczy o wartości podarunku. A prezent, który otrzymaliśmy, był absolutnie najwyższej jakości
Z życia nimf Dariusz Czaja Muzyka Gwiazda wersji koncertowej „La fida ninfa” Vivaldiego w Krakowie była tylko jedna: olśniewająca w każdej frazie i porywająca ekspresją, sopranistka Maria Grazia Schiavo
Muzyczny ba(rok) 2009. Płytowe cymesy i pawie Dariusz Czaja Muzyka Ubiegły rok przyniósł kolejne naręcza płyt z nagraniami muzyki barokowej. Haendel, Purcell, Vivaldi, Bach, Biber. Opera, koncert instrumentalny, utwory solowe, arie... Oto perły najczystsze. I jeden falsyfikat
Lato w Paradyżu Jan Dwutygodnik Muzyka W niedzielę w Paradyżu zakończył się festiwal „Muzyka w raju”. Tylko w „Dwutygodniku” fragmenty „Czterech pór roku” Vivaldiego zarejestrowane podczas festiwalu w 2006 roku