Metronom kosmicznej grawitacji Tomasz Cyz Muzyka Wytwórnia ECM skutecznie podsyca obecność Keitha Jarretta na rynku płytowym, wyciągając z archiwum coraz to nowe skarby. Teraz wybór padł na bachowski koncert z marca 1987
Nieposiadanie muzyki Tomasz Cyz Muzyka Płyta „After the Fall” została nagrana na żywo w 1998 roku, gdy Keith Jarrett wrócił po kilkuletniej przerwie spowodowanej zespołem chronicznego zmęczenia. Muzyk bał się tego koncertu, który nazywał „eksperymentem”. Jak wspaniałym!
Synteza w synkopie Antoni Beksiak Muzyka Festiwale nierzadko utrwalają krąg artystów-satelitów, co może być przejawem lenistwa lub konserwatyzmu kuratorskiego, jednak bielskiej Jazzowej Jesieni można to poczytywać za zaletę. Stwarza ona pretekst do coraz to nowych spojrzeń na współczesny jazz
Doświadczyłam w życiu straty Rozmowa z Iro Haarlą Muzyka Nie planuję moich kompozycji. Mam w głowie pewną historię, siadam do fortepianu, gram i zapisuję – mówi fińska kompozytorka
Król Craig rozstrzyga odwieczną kwestię Antoni Beksiak Muzyka Jestem pełen podziwu, jak niekoniecznie ekspercka publiczność w Bielsku-Białej z zaufaniem wsłuchuje się w trudne czasem propozycje Tomasza Stańki – i za ten brak koniunkturalizmu bardzo Jesień cenię
„Dark Eyes” Tomasza Stańki Handzlik/Cyz Muzyka Tomasz Stańko wydał właśnie nową płytę z młodymi skandynawskimi muzykami. „Wciąż jest królem mrocznego i natchnionego jazzu” – pisze Tomasz Handzlik; „«Dark Eyes» ma w sobie nieobliczalność «Matki Joanny od Aniołów»” – notuje Tomasz Cyz
BIOGRAFIE: Jazz rodzi się w bólu Tomasz Handzlik Muzyka Dobiega siedemdziesiątki, a wciąż jest jednym z najbardziej kreatywnych jazzmanów, który zajmuje czołowe miejsca w światowych rankingach najlepszych trębaczy. Tomasz Stańko właśnie wydał nową płytę
Jan Garbarek i The Hilliard Ensemble w Warszawie Marta Nadzieja Muzyka Warszawski koncert Jana Garbarka i The Hilliard Ensemble nie był idealny. Może dlatego tak dotkliwe były fragmenty, gdy saksofon wyraźnie dominował nad śpiewem