Z daleka widok jest piękny Michał Walkiewicz Film Jakiś rodzaj hierarchizacji rzeczy istotnych i błahych (także w kontekście publicznych wystąpień dyrekcji) powinien być mocną narracją festiwalu. W Cannes tymczasem wszystko wpada do jednego worka, co rodzi wrażenie komunikacyjnego chaosu
Jak osioł Michał Walkiewicz Film Plakat tegorocznej edycji festiwalu w Cannes nawiązywał do filmu „Truman Show”, a cała impreza przypominała gigantyczne symulakrum
Perły w koronie Michał Walkiewicz Film Jako że tegoroczne Cannes było tak naprawdę ubiegłorocznym Cannes, filmowcy rywalizujący o Złotą Palmę biegali z lustrem po gościńcu dwa razy żwawiej. Zaś publicystyka była z lepszym bądź gorszym skutkiem filtrowana przez autorską wrażliwość
Zmiana warty Michał Walkiewicz Film Poprzednie edycje festiwalu w Cannes stały pod znakiem przepracowywania europejskich traum. Tegoroczna odbyła się w momencie, gdy rzeczywistość odstawiła reżyserski peleton na kilka długości
Europa da się lubić? Michał Walkiewicz Film Opozycją dla całego targowiska próżności, jakim jest festiwal w Cannes, okazał się tzw. prawdziwy świat, czytaj: świat po kolejnym zamachu, tym razem w Manchesterze
69. FESTIWAL W CANNES: Rodzina na swoim Michał Walkiewicz Film Werdykt jury można odbierać jako wyraz zdegustowania problemami inteligencji, które przerzucano na festiwalu łopatami. Nie jest to jednak aż tak proste
Festiwal w Cannes: Udar i epifania Michał Walkiewicz Film Mnóstwo reżyserów brało się w tym roku za bary ze starością. Wizje wahały się od optymistycznej „jesieni życia” po fatalistyczne „wkraczanie w pustkę”, lecz większość twórców mówiła ciekawym, autorskim głosem
Festiwal w Cannes (6): Po werdykcie Michał Oleszczyk Film Jury znalazło sposób na zadowolenie wszystkich, festiwal wygrał Ceylan, ale nagrody powędrowały też do Godarda, Dolana, Rohrwaher i Zwiagincewa. To była udana edycja
Festiwal w Cannes (6): Złoto jest najcieplejsze Michał Oleszczyk Film „Wenus w futrze” to pierwszorzędny film, który wpisuje się z powodzeniem w opatentowany katalog obsesji Polańskiego, z transwestytyzmem na czele
Festiwal w Cannes (9): Po werdykcie Michał Oleszczyk Film A jednak Haneke! „Miłość” zgarnęła Złotą Palmę!
Cannes.Po werdykcie Jan Topolski Film Złotą Palmę wygrał szczęśliwie Terrence Malick! Trudno wszak powiedzieć, czy nie odegrała tu roli słynna już wpadka Larsa von Triera na prasowej konferencji