Któryś nie płacił alimentów Andrzej Goworski Obyczaje Jeśli ktoś dorastał bez ojca, to ów brak nie musi zawsze mu doskwierać. U kresu tamtego dnia oświeciło mnie, że to dzięki mojej mamie najzwyczajniej w świecie nie czułem, że w ogóle czegokolwiek mi brakuje
Generowanie błędów Maciej Jakubowiak Literatura W „Małych rączkach” i „Świetlistej republice” Andrés Barba bawi się językiem jak dziecko, niefrasobliwie, nieodpowiedzialnie i niebezpiecznie. Pokazuje przy tym, że to, co jest narzędziem okrucieństwa, jest też siłą napędową literatury
Dyskomfort Magdalena Moskal Obyczaje Jeśli jesteśmy lubiani, jesteśmy lubiani pomimo naszej niepełnosprawności: „My nie traktujemy Emila jako niepełnosprawnego”. Jeśli jesteśmy wykluczani, to nigdy z jej powodu: „To mogło spotkać każde dziecko”, „Nikt nie został wykluczony”
Co złego widzimy w ciele Jakub Wencel Film Dla bohaterek „Gwiazdeczek” maszyna seksualizacji to element wymykającej się spod kontroli fantazji, niemogąca doczekać się realizacji obietnica, której spełnienie starają się przedwcześnie sprowokować
Emil i my Magdalena Moskal Obyczaje Kiedy urodził się Emil, nic nie wydawało się takie jak zawsze: jego stópki nie wyglądały tak jak znane nam stópki niemowlęcia, ani dłonie, ani główka nie układała się miękko pod moją ręką
Ostatnie takie wakacje Tomasz Pstrągowski Literatura Kobieca solidarność nie jest w powieści graficznej kuzynek Tamaki czymś oczywistym. To raczej wartość, o którą trzeba walczyć, przełamując kolejne męskie narracje
PRZEGRYW: Odmieńcza sztuka porażki Jack Halberstam Obyczaje Porażka to czasem sposób na odrzucenie dominującej logiki władzy i dyscypliny, forma ich krytyki. To porażki pomagają odkryć nieprzewidywalność ideologii i ich niedookreśloność
Z całą powagą Rozmowa z Sebastianem Frąckiewiczem Sztuka Esencją ilustracji jest znalezienie języka – powinien być tak wyrazisty, że widząc plakat na ulicy albo okładkę książki w witrynie księgarni, na pierwszy rzut oka można rozpoznać, kto to zrobił
Jak napisać „Dzieci z Bullerbyn 2”? Rozmowa z Krzysztofem Gawronkiewiczem i Łukaszem Gorczycą Sztuka Sztuka pozwala zmieniać perspektywę. Chcemy oswajać dzieci z myśleniem o tym, że są wolne w postrzeganiu świata. Mogą patrzeć na różne rzeczy lub sprawy do góry nogami – mówią twórcy „Bałwana w lodówce”, nowej książki dla dzieci o sztuce współczesnej
Czcij dziecko w sobie Karol Sienkiewicz Sztuka Wystawa „Kiedy znów będę mały” to wyraz pewnej tęsknoty, syndromu ucieczkowego przed dorosłością. Bez odpowiedzi pozostaje pytanie – kim właściwie są dzieci?
Jak dla dzieci, to nie może być kiepskie Rozmowa z autorami projektu Jerz Igor Muzyka Jerzemu Rogiewiczowi urodził się syn. Igor Nikiforow odnalazł dziecko w sobie. Na wydanie albumu z ich dziecięcymi kołysankami zrzuciło się trzystu dorosłych Polaków. W Dzień Dziecka duet Jerz Igor zadebiutował „Małą płytą”
Widownia żelkożerców Rozmowa z Alicją Morawską-Rubczak Teatr Nie róbmy z teatru dziecięcego pakietu edukacyjnego, bo nie taki jest jego cel. Teatr dla „najnajów” to miejsce, w którym mogą wydarzyć się rzeczy niezwykłe. I sztuka, często bardzo nowatorska